Wieke Vrielink (Transavia): “Customer Experience is voor ons een key differentiator” #adv

17 oktober 2017, 08:30

Wieke Vrielink is customer journey expert bij luchtvaartmaatschappij Transavia. Ze is de 4e keynote spreker op het Marketing & Technology Event op 9 november a.s. in De Flint in Amersfoort. Ze heeft een achtergrond in diverse marketingfuncties en is haar carrière gestart bij ABN AMRO. Na 7 jaar maakte ze de overstap naar de airline-industrie vanwege haar grote passie voor de luchtvaart. Bij Martinair, KLM en Transavia heeft zij in diverse functies gewerkt waarin marketingpropositie, communicatie en customer experience centraal staan.

Meld je nu aan met de code MAT17MF en ontvang als Marketingfacts-lezer € 50,- korting!

Vrielink heeft sinds 2014 bij Transavia een leidende rol gehad in het design en implementatie van een nieuw organisatiemodel voor de commerciële teams naar zelforganiserende teams. Als gevolg daarvan heeft zij sinds begin 2017 een leidende rol in de zogenoemde Base Lead Customer Experience. Een multidisciplinair team dat zich richt op de customer journey na boeking. Van het voorbereiden van je reis, naar het check-in- en airport-proces, het product- & de klantbeleving aan boord en alle customer service- en after care-activiteiten.

In haar presentatie op het MarTech17 Event gaat ze dieper in op de stelling dat customer experience een key differentiator is voor Transavia. “Het aan elkaar verbinden van de gehele klantreis is een grote uitdaging voor iedere airline en tegelijkertijd van cruciaal en strategisch belang voor een excellente klantbeleving. Transavia bouwt aan een platform dat alle touchpoints met elkaar verbindt wat het mogelijk maakt om de klant op een pro-actieve, consistente, efficiënte en persoonlijke manier te benaderen, zowel voor sales als service doeleinden,” aldus Vrielink. Door in dit platform klantprofiel, vluchtprofiel en medewerkersprofiel samen te brengen, wordt volgens haar alle relevante informatie real-time beschikbaar.

Meld je nu aan met de code MAT17MF en ontvang als Marketingfacts-lezer € 50,- korting!

MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs. Met nieuws, achtergronden, praktijkcases, research en persoonlijke blogs presenteert en duidt MarketingTribune in een tweewekelijks magazine het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!