Wie start Print Je Krant.nl?

29 november 2005, 07:29

Oberon Diner PensentGisteren was ik te gast bij het Oberon Diner Pensent waar ik deel uit maakte van een select gezelschap van (online) uitgevers uit Nederland en Belgie.

Samen met Michel Boerman (Publieke Omroep), Harald Dumoulin (Vlaamse Uitgevers Maatschappij), Rob Jan de Heer (de Volkskrant), Toine van Herwaarden (Elsevier), Rob Koghee (IDG), Pieter Kok (de Volkskrant), Ren? van Rijckevorsel (Elsevier), William Valkenburg (Publieke Omroep), Mia Venken (de Standaard), Stefan Verkerk (Ilse Media), Charles de Vroede (de Telegraaf), Martijn de Weerd (Cobouw, SDU), Richard Osinga (Oberon) en Hans-Peter Harmsen (Oberon) discussieerden we onder het genot van een hapje en een drankje over de toekomst van (online) uitgeven, citizen journalism en convergentie (of divergentie?) van media.

Een van de gespreksonderwerpen ging over de mogelijkheid om je persoonlijke krant samen te stellen. Toeval of niet, maar toen ik gisteravond (te) laat thuis kwam las ik nog snel even de laatste RSS-feeds en kwam daarbij op Sander’s idee voor Print Je Krant.nl. Welke uitgever pakt dit op?

Richard en Hans-Peter, nog bedankt voor de uitnodiging. Diner en discussie was top!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Peter Bonjernoor

    S. Velthuis van pixeldust.nl heeft vanochtend het domein alvast geregistreerd…jammer, leek me wel een leuke uitdaging.


    29 november 2005 om 08:35
    Michel

    Iets dergelijks hebben ze toch al ooit eens in het buitenland geprobeerd?

    *gaat even in bookmarks en geheugen graven vanavond.


    29 november 2005 om 14:04
    Arthur Vierboom

    Bij Nederland P (op het mediapark) hebben we een krant actueler dan Teletekst bedacht die we met omroepen en uitgevers willen door ontwikkelen. Wij werken doorgaans vooral voor grote omroepen maar zagen in het idee van RealtimePaper een mogelijkheid om crossmedialere concepten uit te voeren. Bijvoorbeeld door samen met tv-programma’s content te hergebruiken en mensen de mogelijkheid te geven een papieren Journaal-Editie aan te schaffen die de hele dag door geupdate wordt door de toch reeds aanwezige nieuwsbewaking. Voor meer informatie 06-33718617


    29 november 2005 om 14:59
    Arthur Vierboom

    Er zijn een aantal initiatieven geweest waarbij drukkers in buitenland – middels pdf bestanden – kranten in het buitenland drukken. Zo hoeft de Nederlandse kranten op de Antillen niet te worden ingevlogen maar kan hij 8 uur eerder gekocht worden op het eiland. Voor zover ik weet hebben die plannen gemeen dat ze gewoon volgens een klassiek redactioneel model gemaakt worden. RealtimePaper – onze papieren krant – is de hele dag door actueler dan Teletekst. En zo bijvoorbeeld een geduchte concurrent voor Spits en Metro (oud nieuws). Ook adverteerders kunnen flexibeler inhaken.


    8 december 2005 om 08:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!