White paper “E-commerce & e-mailmarketingtrends 2015” #ADV
E-commerce en e-mailmarketing zijn nauw met elkaar verbonden. Verschillende webshops zetten e-mailmarketing met succes in voor allerhande acties. Benieuwd naar de trends voor 2015?
E-commerce en e-mail marketing zijn nauw met elkaar verbonden. Verschillende webshops, groot en klein, zetten e-mail marketing met succes in voor allerhande acties en type berichten. Niet alleen de reguliere productnieuwsbrief maar ook allerlei campagnes die ideaal zijn voor e-commerce worden dagelijks ingezet.
De verlaten winkelwagen-campagne is één van de vele die webshops kunnen inzetten voor meer engagement, conversie én uiteindelijk omzet in de webshop.
Campagnes die bijdragen aan het opbouwen van een gezonde klantrelatie
- Welkomstmail voor nieuwe klanten en/of nieuwsbriefabonnees
- Gerelateerde productenmail: ‘u heeft X besteld, misschien ook interesse in Y’
- Product reviewmail: laat klanten na product-ontvangst reviews schrijven
- Verjaardagsmail, altijd leuk om mensen te feliciteren en een korting aan te bieden!
- Win-backmail: een klant die al een tijdje de webshop niet bezocht heeft, vragen om de webshop weer te bezoeken
Uit bovenstaande voorbeelden blijkt al dat e-mail marketing een fantastisch kanaal is voor e-commerce om meer resultaten te halen uit de webshop. Maar wat zijn nu de trends en ontwikkelingen in 2015 waar webshopeigenaren rekening mee moeten houden?
In deze white paper beschrijven we die trends in e-commerce en e-mail marketing voor 2015 en geven tips hoe u ermee om kan gaan.