Welke Internetproviders overleven 2004?

17 juni 2004, 09:45

Hoeveel abonnees hebben verschillende aanbieders op deze markt, welke daarvan hebben breedband (ADSL, kabel)? Hoe is de kwaliteit van de geboden diensten (feitelijke snelheid, storingen), wie houdt zijn abonnees vast en wie loopt het risico ze kwijt te raken? iPing Research en MarketResponse gaan vanaf 1 september de markt voor internetproviders in kaart brengen.

Via de software van iPing wordt bij tenminste 8.000 Nederlandse internetters de kwaliteit van de internettoegang gemeten. Iedere keer en net zo lang als men contact heeft met het net. Op deze wijze worden per kwartaal meer dan 15 miljoen waarnemingen gedaan. MarketResponse vraagt aan dezelfde groep mensen hoe zij de dienstverlening van hun provider beoordelen en wat ze van de kosten van hun abonnement vinden. De waarnemingen van iPing en de onderzoeksresultaten van MarketResponse worden aan elkaar gekoppeld.

De resultaten van deze gezamelijke metingen zullen via een abonnement systeem in gedetailleerde vorm beschikbaar komen.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief