Weinig verschil mobiel surfgedrag Europeanen en Amerikanen

25 juli 2007, 09:41

Een onderzoek van M:Metrics naar mobiel surfgedrag onder 71.000 Europeanen en 34.000 Amerikanen brengt een interessante hoofdconclusie naar voren. Europeanen willen het liefst informatie hebben over sport en Amerikanen zijn vooral benieuwd naar de weersverwachting. Tenminste, dat is het belangrijkste nieuws zoals vermeld in het oorspronkelijke persbericht van M:Metrics, hier in pdf (via: Emerce Mobile).

Het volgen van nieuws is voor zowel de Amerikanen als de Europeanen een goede tweede op de lijst. Verder treden er weinig verschillen op in de voorkeuren van het mobiele surfgedrag, aldus de onderzoekers van M:Metrics.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Phileas

    heel erg interessant het zo samengevat te zien! Maar begrijp ik het goed dat het begint met een breakdown van typen content en daarna overall applicaties, waar dat eerste dan bij news & info deel van uit maakt. (ligt misschien aan mij, maar vind dat niet zo duidelijk)..


    25 juli 2007 om 14:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!