Wehkamp TV stopt per 1 juli

31 mei 2004, 07:50

Na V&D TV worden met ingang van 1 juli 2004 ook de uitzendingen van Wehkamp Welkom beeindigd. De postorderaar heeft besloten niet door te gaan met het tv-programma op SBS6. Als reden worden de lagere kijkdichtheden van dagtelevisie genoemd.

De kosten van het maken en uitzenden van het programma waren in verhouding te hoog (zie ook: V&D TV een grote flop). Wehkamp is van plan het vrijgekomen mediabudget te spreiden over meerdere media.

Met de uitzendingen is wel de belangrijkste marketingdoelstelling, het behalen van een voorrangspositie in het hoofd en hart van de Nederlandse consument, volgens Wehkamp ‘meer dan bereikt’. De laatste anderhalf jaar zijn tevens het gemak van winkelen op afstand, de dienstverlening en het productaanbod van Wehkamp en de prijs-kwaliteitverhouding positiever beoordeeld dan voor deze tijd, zo blijkt uit onderzoek.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Lees ook:

Wehkamp Welkom haalt kijkdichtheid tussen 0 en 0,5%

Bedrijven gebruiken tv-kanaal om hun merk bekendheid te geven

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!