Weekendjeweg.nl verkocht voor 33,5 miljoen euro

7 januari 2005, 17:13

Weekendjeweg.nl verkocht voor 33,5 miljoen euroHebben we met zijn allen de afgelopen weken zitten slapen of ben ik de enige die dit bericht gemist heeft? Het blijkt namelijk dat het Nederlandse bedrijf Business Reservation Centre Holland Holding BV (BRC), eigenaar van onder meer de website weekendjeweg.nl, eind december voor 33,5 miljoen euo is verkocht aan Holidaybreak, een Brits reisbureau. Ik werd hierop vandaag geattendeerd door dagelinks (via: vincent).

Holidaybreak dat zijn positie in Nederland wil versterken, kocht recentelijk ook Djoser voor 22,75 miljoen euro. Directeur Marianne Baars (34) van Weekendjeweg.nl hintte enkele weken geleden in FEM Business al op een spoedige verkoop. Volgens haar bestudeerde een van de aandeelhouders, de investeringsmaatschappij Antea, een exit. Antea bezat een derde van de aandelen, en strijkt dus ruim 11 miljoen euro op. De rest gaat naar oprichter Roland Rijpma en een informele investeerder.

Lees ook:

Acquisition of BRC for ?33.5m (?23.1m)

Holidaybreak koopt Djoser voor EUR 22,75 mln

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Anders

    Hatsekidee! D’r zit schot in de transfermarkt.

    Nou Feyenoord nog.


    7 januari 2005 om 18:27
    media

    Anders, jij zit toch ook boven op het nieuws; heb jij dit bericht al eerder voorbij zien komen? Blijf het vreemd vinden dat het bericht is blijven ‘steken’ bij Rabo en FEM Business.


    7 januari 2005 om 18:38
    Anders

    Nee, niks van gehoord of gezien. Vind het ook opvallend dat het pas nu bij de internetwatchers doordringt.

    Aan de andere kant: hoe zou het bekend moeten worden als er geen persbericht wordt gelanceerd? Veel gevestigde internet-media blijven overeind dankzij het copy/pasten van persberichten en het doorplaatsen van nieuws dat reeds op andere media is vermeld. Echt op zoek gaan naar nieuws is er nauwelijks meer bij. Niet zo vreemd ook dat juist blogs als Marketingfacts – waar veel newswatchers bij zitten – steeds vaker met primeurs komt die door gevestigde internet-media worden overgenomen.

    Als die ontwikkeling zich voortzet, kun je je gaan afvragen hoe het zit met de toekomst van bv. Emerce en WebWereld.


    7 januari 2005 om 20:42
    Evert Jan

    Ik vraag me, met velen, ook af wat de waarde van een persbericht is…

    Is een scooplog hangend onder een grote uitgever een kans als vervanger? Marco? Anders?


    7 januari 2005 om 21:35
    Paul

    Marco kwam vorige week met een stuk uit het NRC waarin o.a. melding van dit werd gemaakt. Ik verklaarde mezelf voor gek en dacht hoe kan ik dit gemist hebben…ben dus niet de enige…wel compliment voor ’t offline NRC…


    8 januari 2005 om 09:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!