Weekendjeweg.nl verkocht voor 33,5 miljoen euro
Hebben we met zijn allen de afgelopen weken zitten slapen of ben ik de enige die dit bericht gemist heeft? Het blijkt namelijk dat het Nederlandse bedrijf Business Reservation Centre Holland Holding BV (BRC), eigenaar van onder meer de website weekendjeweg.nl, eind december voor 33,5 miljoen euo is verkocht aan Holidaybreak, een Brits reisbureau. Ik werd hierop vandaag geattendeerd door dagelinks (via: vincent).
Holidaybreak dat zijn positie in Nederland wil versterken, kocht recentelijk ook Djoser voor 22,75 miljoen euro. Directeur Marianne Baars (34) van Weekendjeweg.nl hintte enkele weken geleden in FEM Business al op een spoedige verkoop. Volgens haar bestudeerde een van de aandeelhouders, de investeringsmaatschappij Antea, een exit. Antea bezat een derde van de aandelen, en strijkt dus ruim 11 miljoen euro op. De rest gaat naar oprichter Roland Rijpma en een informele investeerder.
Lees ook:
Hatsekidee! D’r zit schot in de transfermarkt.
Nou Feyenoord nog.
Anders, jij zit toch ook boven op het nieuws; heb jij dit bericht al eerder voorbij zien komen? Blijf het vreemd vinden dat het bericht is blijven ‘steken’ bij Rabo en FEM Business.
Nee, niks van gehoord of gezien. Vind het ook opvallend dat het pas nu bij de internetwatchers doordringt.
Aan de andere kant: hoe zou het bekend moeten worden als er geen persbericht wordt gelanceerd? Veel gevestigde internet-media blijven overeind dankzij het copy/pasten van persberichten en het doorplaatsen van nieuws dat reeds op andere media is vermeld. Echt op zoek gaan naar nieuws is er nauwelijks meer bij. Niet zo vreemd ook dat juist blogs als Marketingfacts – waar veel newswatchers bij zitten – steeds vaker met primeurs komt die door gevestigde internet-media worden overgenomen.
Als die ontwikkeling zich voortzet, kun je je gaan afvragen hoe het zit met de toekomst van bv. Emerce en WebWereld.
Ik vraag me, met velen, ook af wat de waarde van een persbericht is…
Is een scooplog hangend onder een grote uitgever een kans als vervanger? Marco? Anders?
Marco kwam vorige week met een stuk uit het NRC waarin o.a. melding van dit werd gemaakt. Ik verklaarde mezelf voor gek en dacht hoe kan ik dit gemist hebben…ben dus niet de enige…wel compliment voor ’t offline NRC…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!