Week 51/2013 Viral Friday: #XMAS JAMMIES, Apple & Chuck Norris

20 december 2013, 14:29

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van #XMAS JAMMIES, Chuck Norris & Apple. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. #XMAS JAMMIES – Merry Christmas from the Holderness Family!

Een geschreven kerstkaart is wel echt iets van vorig jaar. In deze video neemt de familie Holderness het afgelopen jaar nog even door. Van mams rol in Iron Man 3 tot zoons ontwikkelingen op de dansvloer. De video is ook gelijk reclame voor hun communicatiebedrijf Greenroom Communications en is inmiddels al 12 miljoen keer bekeken.

2. Road Bike Party 2 – Martyn Ashton

Vorig jaar ging Martyn Ashton viraal met een indrukwekkende 'Road Bike Party'. Nu, amper drie maanden na een zware rugblessure, levert hij samen met Team Sky opnieuw een prachtige compilatie van adembenemende stunts. Probeer dit in ieder geval niet thuis! Na tien dagen staat de teller al op 6,4 miljoen views.

3. Apple – Holiday – TV Ad – Misunderstood

Een jongeman is de ster in de nieuwe reclame van Apple. Hoewel smartphones ons eigenlijk zouden moeten verbinden, creëert het soms een afstand tussen mensen. Met deze video, die al 4 miljoen views heeft in vier dagen, toont Apple ons op een emotionele manier hoe jonge smartphonegebruikers toch niet altijd zo afgezonderd en geïsoleerd handelen als men denkt.

4. Greetings from Chuck (The epic christmas split)

Een van de grootste virale sensaties van dit jaar was zeker de Epic Split gemaakt door Volvo Trucks met actieheld Jean-Claude van Damme. Er zijn veel spoofs op gemaakt, maar de remake die deze week viral ging, is wel de leukste. Het Hongaarse Delov Digital kwam samen met Chuck Norris met een episch antwoord. In de video zien we Chuck de split doen, maar dan tussen 2 vliegtuigen in. De video ging dan ook terecht binnen 2 dagen naar de 4 miljoen views.

5. Ship My Trousers

In april dit jaar ging de ship my trousers-commercial van Kmart viraal met meer dan 20 miljoen views tot nu toe. De marketingafdeling heeft nu speciaal voor kerst een aangepaste versie gemaakt. Niet zo goed als het origineel, maar toch weer goed voor 2,6 miljoen views binnen een week.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!