Websites met hoge betrokkenheid worden langer bezocht en hebben meer clicks

Websites met hoge betrokkenheid worden langer bezocht en hebben meer clicks

Internetsites met producten waarmee consumenten een hoge betrokkenheid hebben, worden gemiddeld langer bezocht en hebben meer clicks dan websites voor producten met een lage betrokkenheid. Dat blijkt uit een empirische studie waarbij de merkafhankelijke effecten van communicatie-uitingen zijn onderzocht.

Ook worden websitebezoekers die voor het eerst komen vergeleken met bezoekers die vaker komen. Dat wordt gedaan om er achter te komen hoe de respons op websites in de loop van de tijd veranderd.Het aantal clicks op sites met een hoge betrokkenheid bedroeg gemiddeld zes en op sites met een lage betrokkenheid vier. Het bleek dat herhaalbezoeken aan websites met een hoge betrokkenheid, met gemiddeld 412 seconden, korter zijn dan eerste bezoeken (434 seconden). Bij websites met een lage betrokkenheid bleken herhaalbezoeken gemiddeld 385 seconden te duren, vergeleken met 373 seconden voor eerste bezoeken.

Bron:
Journal of Advertising Research nr. 1, p. 25, 8,5 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.