Websites automerken slecht vindbaar in zoekmachines

Websites automerken slecht vindbaar in zoekmachines

Ruim 80% van alle automerken is met hun website slecht vindbaar in de Nederlandse zoekmachines. De website van het automerk Nissan was vrijwel onvindbaar, de website van Opel was het best vindbaar.

Dat is de uitkomst van de vindbaarheidsanalyse die Traffic4u heeft uitgevoerd in de autobranche. Het onderzoek had als doel de vindbaarheid in kaart te brengen van de websites van automerken in de zoekmachines. De posities van de websites zijn geanalyseerd en de redenen voor een eventuele slechte vermelding zijn onderzocht.

Bron:
http://www.traffic4u.nl/nieuwsbrief/artikelen.asp?artikel=195


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Opel
    Traffic4u heeft de posities onderzocht van 29 bekende automerken en op basis van deze posities een ranglijst samengesteld. Opel (http://www.opel.nl) is in de zoekmachines het best vindbaar en staat fier bovenaan in de ranglijst, gevolgd door Audi en Chrysler. Het merendeel van de websites was echter zeer slecht vindbaar, ruim 80% van de automerken scoorde lager dan een zes. Wie via de zoekmachines zoekt naar de Nederlandse website van Nissan of het exclusieve Jaguar kan lang zoeken, deze sites blijken vrijwel onvindbaar te zijn. Gert-Jan Munneke, Managing Partner van Traffic4u: “Veel automerken hebben bij het bouwen van hun website weinig tot geen aandacht besteed aan de zoekmachines. Slechts een kleine investering zou de posities van de websites zienderogen doen laten stijgen.”

    Types
    Met circa 750.000 autogerelateerde zoekopdrachten per maand zijn auto’s zeer populair in zoekmachines. Vooral de types zijn erg populair, maar de automerken behalen op hun types geen hoge scores. Opel is de enige die naar behoren scoort als men zoekt op bijvoorbeeld Opel Astra. De overige merken laten het qua types afweten. Met name Nissan spant hierbij de kroon. Als men op het type Nissan Primera zoekt, het type dat recentelijk groots werd geïntroduceerd, kom je nooit de website van Nissan tegen. Dat er geen relatie bestaat tussen een hoog marketingbudget en een goede vindbaarheid in de zoekmachines bewijst ook Mercedes. Dit merk is op haar types vrijwel onvindbaar.

    4x4
    Autofabrikanten zijn heden ten dage vaak druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe features. Zo heeft vrijwel elk merk wel een tdi motor of een 4x4 variant in haar assortiment. Grote marketingcampagnes vergezellen de introductie van deze features, maar in de zoekmachines zijn de meeste merken op deze zoekwoorden compleet onvindbaar. Wie bijvoorbeeld in het zeer populaire Google zoekt op 4x4 komt bij de eerste 50 Nederlandse resultaten geen enkel groot automerk tegen. Dit is zowel voor de zoeker als de autofabrikant erg teleurstellend, want er wordt door de Nederlandse internetters veel op deze woorden gezocht. Gert-Jan Munneke: “Dat allerlei hobbysites eerder naar voren komen in de zoekresultaten dan de websites van de automerken zelf geeft geen goede uitstraling naar een potentiële koper.”

    geplaatst op
  • Heb zelf ooit een linkpopulariteitsonderzoek gedaan voor de verschillende automerken. Daarbij kwam Renault als beste uit de bus gevolgd door Saab, BMW, Mercedes en Peugot.

    Ford, Volkswagen, en Opel scoorden daarbij opvallend slecht.

    De vraag is nu wat beter is een hoge linkpopulariteit of vindbaarheid in zoekmachines!?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.