Website PSV bezwijkt onder belangstelling

Website PSV bezwijkt onder belangstelling
Website PSV uit de lucht

PSV heeft zijn website offline moeten halen. Na de winst in de kwartfinale van de Championsleague was de belangstelling dusdanig groot dat de website onbereikbaar werd.

Ook een manier om een hoop exposure en marketingmogelijkheden om zeep te helpen, natuurlijk.

update De website blijkt weer in de lucht. Wel is de site “al de hele dag overbelast”, aldus de voetbalclub.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • ... en doordat media aandacht besteden aan het 'uit de lucht gaan' van de site, komen er nog meer bezoekers. Waardoor de site nog overbelaster raakt... :)

    geplaatst op
  • Dus? Is jouw conclusie werkelijk dat media dan maar niets moeten melden?

    geplaatst op
  • Korte uitleg over de gebeurtenissen: PSV.nl heeft door de unieke prestatie van gisteravond ook massaal de aandacht vanuit Korea getrokken, het land van de onbegrensde bandbreedte. Daar was het caching systeem niet tegen bestand. Leverancier GX heeft vandaag een methodiek geinstalleerd die ook door VI.nl en AJAX.nl toegepast wordt zodat de dynamische pagina-elementen het geheel niet meer onderuit kunnen halen.

    Note voor mediafact. De opmerking: "Ook een manier om een hoop exposure en marketing mogelijkheden om zeep te helpen" vind ik het niveau van deze serieus bedoelde weblog niet waardig. Alsof dat van 1 dagje webtraffic afhankelijk is.

    De officiele Chinese PSV website op www.psv.com.cn heeft de aandacht perfect doorstaan.

    geplaatst op
  • Ik ben wel benieuwd hoeveel pageviews de site te verwerken heeft gekregen. Een site zoals psv.nl ziet er nou niet al te belastend uit als deze goed in elkaar zit qua scripting/techniek. Uit eigen ervaring moet 500.000 pageviews geen probleem zijn voor een goede server. Maar als heel korea langs komt zal het vast wel daarboven gezeten hebben.

    geplaatst op
  • @Peter, natuurlijk is dat niet van 1 dagje webtraffic afhankelijk, maar het punt is nou net dat het geen gewoon dagje was. Vergelijk het met fanshops die door de PSV-shirts heen zijn op de dag dat PSV het kampioenschap viert. Zoiets mag gewoon niet voorkomen; op dat soort situaties moet ten alle tijde geanticipeerd zijn. Overigens heeft PSV/GX het snel opgelost, waarvoor complimenten.

    Wat de opmerking betreft, ach, het is natuurlijk nog wel een weblog en geen NRC Handelsblad.

    geplaatst op
  • Het is toch mooi met die marketeers. En ik maar gewoon blij wezen dat PSV gewonnen had toen ik om middernacht in Eindhoven van de ene trein naar de andere moest overstappen. :-)

    geplaatst op
  • @anders: brrr ik krijg gewoon schrik Anders. Zo streng...'moet ten alle tijde...". Natuurlijk heb je gelijk, echter in de praktijk gaat het altijd Anders. Ik hoop niet dat jij zoiets nooit meemaakt en er ten alle tijde op anticipeert. Want volgens mij kan dat gewoon niet. Gelukkig relativeer je je opmerking gelijk met: '...ach..' De rest van dat het 'nog wel een weblog' is en geen NRC Handelsblad begrijp ik niet. Of je doet PSV te kort, of MF of NRC... Gelukkig deel je ook nog een compliment uit. Jammer dat het niet voor het voetbal zelf is....waar het toch om gaat ;-)

    @peter: proficiat met het behaalde resultaat (en daarmee bedoel ik waar het echt om ging: voetballend verder komen). Geweldig! Ik heb genoten.

    @pierre: gewoon blij wezen!

    geplaatst op
  • Dank Hans, het leven is onvoorspelbaar, om nog te zwijgen over het internet.

    En nu de marketingwaarde:

    PSV.nl heeft op de wedstrijddag 595.000 pageviews gehaald en 85.000 unieke bezoekers! Een online clubrecord.

    Het nabeschouwings-filmpje van PSV.TV dat door onze eigen media afdeling wordt gemaakt en direct na de wedstrijd 'live' is gegaan is gisteren meer dan 32.000 keer gedownload.

    De live televisie-uitzending door de NOS is door 3,4 miljoen kijkers beleefd, een marktaandeel van 50% en een Champions League record.

    Kortom niet alleen een sportief succes, maar ook een lange termijns marketing succes.

    geplaatst op
  • @Peter: natuurlijk wel heel toepasselijk dat in dat nabeschouwings-filmpje ook het marketingaspect van de wedstrijd aan bod komt. (en weer een download erbij)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.