Weblogs hebben schandaal nodig voor succes

Weblogs hebben schandaal nodig voor succes

Als we kijken naar succesvolle weblogs dan blijkt iedere keer weer dat ze een primeur hebben gehad rondom een sex- of politiek schandaal. Denk ook aan succesvolle Nederlandse weblogs als Geenstijl, Retecool of Georgina Verbaan. Aardig in dit verband is om het verhaal van Nick Denton te lezen:

Most of his nine blogs attract well over 100,000 unique users a day. Gawker traffic increased to 300,000 when it was the first to show a picture of B-list actress Tara Reid after she suffered a ‘wardrobe malfunction’ and exposed a nipple at a red-carpet event. When Paris Hilton revealed she wasn’t wearing underwear at the same event, the accompanying photo brought in 255,000 unique users. That’s about a million unique users visiting the site each month. Denton has a handful of full-time staff, no office and everyone else - up to 20 employees - works part-time. Some industry estimates have put his gross earnings at as much as $100,000 a month.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Niet helemaal mee eens. Fok! is ook begonnen als soortement weblog, en haalde zijn succes rond de Big Brother-hype. Bij het verder uitbouwen van het succes zijn schandalen of onthullingen vrij weinig aan de orde geweest.
    Ook Flabber - volgens eigen zeggen het grootste weblog van Nederland - staat in het geheel niet bekend als een schandaallog/rellog/oorlog.

    geplaatst op
  • Feit is dat weblogs een of meerdere 'succesberichten' nodig hebben om definitief door te breken bij een groter publiek. Je hebt gelijk dat dit niet noodzakelijkerwijs schandalen moeten zijn. Big Brother bij Fok! is daar een mooi voorbeeld van.

    Weet iemand eigenlijk waarom Flabber zo succesvol is?

    geplaatst op
  • weet niet of de vraag serieus is... maar goed.. sex sales http://babes.flabber.nl

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.