Weblogs drijvende kracht voor succes Firefox

Weblogs drijvende kracht voor succes Firefox

BusinessWeek (h)erkend de rol van weblogs in de groei van Mozilla’s Firefox:

Without a remarkable guerrilla marketing campaign, Firefox adoption might not have leapt ahead so rapidly. The campaign, called SpreadFirefox, is orchestrated by a handful of Mozilla fans and carried out by 58,000 volunteers. The campaign has tapped into Web logs, or blogs, to generate buzz. It not only set up its own blog to coordinate activities but also hooks up with others to expand its reach. If a blogger says nice things about Firefox, for example, it’s rewarded with links to its site. The guerrilla campaign “is fanning the flames,” says analyst Stacey Quandt of researcher Robert Frances Group Inc.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.