Vanmorgen van verschillende lezers de tip gekregen om eens te kijken naar de frontpage van Fok! Wat blijkt, in navolging van weblogs als Geenstijl, Retecool en Jaggle heeft nu ook Fok! de header verkocht voor advertentiedoeleinden. Naast het feit dat niet alle lezers gelukkig zijn met deze nieuwe advertentievorm, is het opmerkelijk dat WebAds, het bureau dat de advertenties voor Fok! verzorgt, nu opeens wel afwijkende advertentieformats toelaat.
Wie in het verleden wel eens bij WebAds informeerde naar de mogelijkheden van customized advertentieformats kreeg nul op rekest. Gewoon standaardformats, dat was makkelijk en daar konden ze de meeste winst op behalen. Nu ze recentelijk door het Telegraaf-concern aan de kant zijn gezet, lijken ze hun strategie toch te wijzigen. Ze zullen ook wel moeten want wie zich in deze tijd nog beperkt tot standaard advertentieformats en zich niet richt op de mogelijkheden van customized formats, kan binnenkort zijn boeltje pakken vrees ik.