Wat wordt het thema van Marketing3 dit jaar?

6 juli 2005, 03:58

Wat wordt het thema van Marketing3 dit jaar?Het jaarlijks terugkerende seminar Marketing3 (dit jaar van 29 november t/m 1 december 2005), is ??n van de belangrijkste evenementen op het gebied van interactieve marketing.

Dit jaar staat het driedaagse seminar in het teken van Entertainment, Business en Innovatie. Een combinatie van onderwerpen die steeds belangrijker wordt. Het is voor de marketeer moeilijk de klant met offline marketinginspanningen te bereiken in het overweldigende media-aanbod. Technologische mogelijkheden genoeg (bijvoorbeeld triple play, games, narrowcasting, ingame advertising), maar wat kun je ermee? Visie en strategie om hier effectief mee om te gaan zijn d? uitdagingen waar marketeers momenteel voor staan.

De organisatie van Marketing3 heeft mij gevraagd of ik via Marketingfacts de mening wilde vragen van de lezers. Zijn Entertainment, Business en Innovatie de juiste thema’s voor Marketing3 of hebben jullie andere ideeen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    EJ

    Ongetijfeld valt daar veel voor te zeggen. Maar het zijn dermate abstracte begrippen dat er nauwelijks vooraf een kwalificatie voor is te geven. Hangt kortom van invulling af.

    Zelf zou ik graag meer willen zien en horen over de eerste serieuze stappen in procescommunicatie (intrerruptie marketing voor sommigen).


    6 juli 2005 om 04:13
    niels

    Entertainment, Business en Innovatie…

    Onder die drie noemers kun je volgens mij alle mogelijk denkbare interactieve initiatieven onder hangen dus ja, het zijn de juiste thema’s. Maar daarom wel erg breed. Waarom niet alleen kiezen voor entertainment? Is m.i. een stuk aansprekender.


    6 juli 2005 om 04:15
    Peter

    Eens met vorige reacties, de thema’s zijn wel heel erg breed gekozen en zeggen daardoor te weinig waar het nu echt over gaat (met uitzondering van entertainment). Mogelijke alternatieven? Cross-media en Open Source Marketing!?


    6 juli 2005 om 04:22
    Kirian

    Het klopt dat het breed is, de combinatie entertainment, business en innovatie is een kapstok voor drie dagen waar een aantal marketingonderwerpen aan worden opgehangen. Denk hierbij aan crossmedia, multichannel, gaming, narrowcasting) Binnenkort zullen we de shortlist met onderwerpen voor marketing3 bekend maken. Graag horen we dan weer jullie mening hierover.


    6 juli 2005 om 06:57
    jorrit

    gezien het feit echte marketing niet beperkt moet blijven tot de marketing afdeling, lijkt het mij raadzaam ook eens andere functionele gebieden binnen een organisatie erbij te betrekken. met name de echte productontwikkelaars (de mensen in het laboratorium) en de financiele mensen (controllers en mergers&acquisition) moeten bij dit soort events aanwezig zijn. het is dus zaak zowel wat betreft de invulling van de thema’s als wat betreft de communicatie voor marketing3 rekening te houden met deze ‘nieuwe’ doelgroep.


    6 juli 2005 om 08:54
    antoinette

    Yes! Jorrit, man naar mijn hart 😉

    Ik zou alleen de andere functionele gebieden niet slechts uitnodigen, maar wellicht ook sessies laten vullen: de koppeling tussen succesvolle innovatie/ business development en marketing vanuit het oogpunt van de strategen/ productontwikkelaars/ financele eindverantwoordelijken.


    6 juli 2005 om 12:02
    Maurits

    non-spot advertising in de breedste zin. Marktgestuurde crossmedia content


    6 juli 2005 om 13:16
    at

    kerngroepmarketing door crossmedia inzet ipv traditionele monomediale doelgroeptargets.


    6 juli 2005 om 14:42
    Daniel Markus

    Roi Marketing: monetizing goals and measuring succes.

    Resultaten van marketinginspanningen zijn via het web direct te koppelen aan inkomsten of leads. Organisaties die dit omarmen elimineren campagnes die geen aantoonbaar financieel resultaat opleveren. Het “we weten niet welke 50%” paradigma verdwijnt hierdoor en het marketinglandschap zal veranderen.


    6 juli 2005 om 19:19
    Kirian Cousin

    Bedankt voor alle input, we zullen het meenemen in onze besluitvorming over de inhoud van marketing3.nl, dit jaar als weblog.

    [email]kirian@mediaplaza.nl[/email]


    6 juli 2005 om 19:42
    Karen

    @kirian, misschien kun je bij jullie besluitvorming ook nog iets anders meenemen.

    Ik heb in april meegewerkt aan een PIM themabijeenkomst. Mij werd vooraf verteld dat het PIM-bestuur verschillende verzoeken hadden gekregen om ook eens aandacht te besteden aan marketing voor kleine bedrijven. De PIM-bijeenkomst die ze naar aanleiding van die verzoeken organiseerde onder de noemer ‘guerrilla- en calimeromarketing’, was de drukstbezochte themabijeenkomst in vier jaar.

    Een thema rondom de mogelijkheden van interactieve marketing voor kleine bedrijven lijkt mij een optie die wellicht veel mensen naar je evenement kan trekken. Er zijn namelijk errug veel kleine bedrijven, ook in de marketingbranche. Daarnaast heb ik ervaren dat ook marketingmensen van grote organisaties interesse hebben in small business marketing omdat die uitgaat van lef, creatiteit en beperkte budgetten. 😉


    7 juli 2005 om 07:01
    Kirian

    @karen

    bedankt, we nemen het in overweging, jij weet vast wel een goede spreker (-;


    7 juli 2005 om 07:53
    Karen

    @Kirian

    Niet echt, of jullie moeten de centen hebben om Jay Levinson, Charles Rubin of Seth Godin (wederom) naar Nederland te halen…


    7 juli 2005 om 14:33
    indira

    Crossmedia Crossmedia Crossmedia en verder niets.


    5 september 2005 om 08:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!