Wat is de gemiddelde conversie ratio voor een retail website?

Wat is de gemiddelde conversie ratio voor een retail website?

Morgen organiseert Marketingfacts de cursus WebAnalytics en één van de aandachts-punten zal zijn online conversie. In 2004 en 2005 stelde ik al eerder de vraag wat de gemiddelde conversie is voor een retail website. Nu zegt de gemiddelde conversie nog niet veel omdat deze afhankelijk is van het type bedrijf en product. Toch is het altijd aardig om je eigen conversie te kunnen vergelijken met (internationale) benchmarkgegevens. Eduard de Wilde, één van de docenten voor morgen, verwijst op zijn weblog naar recente cijfers voor de Amerikaanse markt.

Naast de gemiddelde conversiecijfers wordt ook inzicht gegeven in welke stappen worden ondernomen om de conversie te verbeteren:

Opmerkelijk is dat de shopping cart abandon rates (percentage dat afhaakt in het bestelproces) nog steeds een groot probleem lijkt voor de meeste online retailers:

 

Bron:
http://www.emarketer.com/Article.aspx?1003917

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.