Wanneer worden RSS-feeds gelezen?

Wanneer worden RSS-feeds gelezen?
,

Pheedo, een ‘weblog marketing firm’, heeft een aardige analyse losgelaten op het lees- en klikgedrag van RSS-feeds die zij voor klanten verzorgt. Wat blijkt?
- RSS feeds worden het best gelezen op (1) dinsdag en (2) woensdag, het minst op zaterdag
- De meeste feedviews vinden plaats in de ochtenduren (tussen 6:00 en 8:00) en de late avonduren (23:00 - 01:00)
- Click-through-rate (CTR) is het hoogst in de late avonduren, en halverwege de middag (16:00-17:00)

In hun eerste ‘Pheed-Read’ staan nog meer cijfers en aardige grafieken m.b.t. het RSS-gebruik. Pheedo verwacht in de toekomst meer van dergelijke rapporten over RSS-gebruik naar buiten te gaan brengen.


Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Hmmm....zou er ook een verschil zijn tussen businessblogs en "persoonlijke" blogs in leestijd, CTR en feedviews? Frank-ly wordt bv op maandag het beste gelezen en op zondag het minst. Ik kan me voorstellen dat de persoonlijke blogs weer meer in de avonduren (en het weekend?) worden gelezen...

    geplaatst op
  • Ik denk dat er weinig verschil in het leespatroon van de persoonlijke en de businessblogs zit, ik zie dit verschil nl. ook niet bij m'n eigen blogs.
    Maken mensen echt onderscheid tussen privé en werk?
    In het Trends in ICT-onderzoek (december 2004) staat dat de ondervraagden zo'n 6 uur per week onder werktijd aan het surfen zijn en 40% van die tijd wordt gebruikt voor privézaken.
    En hoeveel mensen surfen 's avonds in eigen tijd naar zakelijke onderwerpen?

    geplaatst op
  • Cijfers lijken wel van Marketingfacts te komen: dinsdag is veruit de meest populaire dag en dan ook vooral 's morgens en 's avonds laat; zaterdag is de meest rustige dag.

    Denk inderdaad ook niet dat er een groot verschil is in persoonlijk en zakelijk gebruik.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.