Waarom reclamebureaus falen in zoekmachine marketing

Waarom reclamebureaus falen in zoekmachine marketing
, Carl Mangold

Shari Thurow maakt duidelijk dat SEO en SEM weinig raakvlakken hebben met traditionele reclame.

“Many ad agency copywriters don’t feel they must write in keywords. Instead, they rely on traditional copywriting, using flowery words people just don’t type into search queries”, en andere rake feiten vind je hier.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Interessant!

    Wellicht wordt het tijd dat we de discussie mbt zoekmachine marketing (zie ook thread Zoekmachine marketing wordt tophit 2004) eens verder gaan voeren.

    Zal ik eens een plaats, datum en tijd voorstellen voor belangstellenden?

    geplaatst op
  • Prima idee. Ik doe mee.

    geplaatst op
  • Stel maar voor!

    Zorg je ook voor een gespreksleider met wat rake stellingen, en een journalist die de opmerkelijkste conclusies en one-liners tot een fijn stukkie smeedt?

    geplaatst op
  • Wellicht leuk artikel:

    Why Ad Agencies Fail at Search Marketing
    January 5, 2004

    Marketing blitzes are quite common in the ad industry. Produce a great TV spot, mention a Web address, and deliver a great user experience. What if your audience searches for your products on Google or Overture? Ensure your company appears in the top position. Make sure affiliate sites can appear in all top results for increased sales and branding.

    From an ad agency's perspective, it's a great scenario.

    According to an affiliate marketer who recently e-mailed me, having the main site and affiliate sites top-ranked "forces" consumers to the advertiser's site rather than to a competitor's. Agencies aren't too concerned with potential negative effects.

    Yet search engine marketing (SEM) is very different from traditional marketing. The above scenario might be great for ad agencies, but it could spell big trouble with the search engines.
    http://www.clickz.com/search/results/article.php/3293791

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.