Waarde sponsoring Olympische Spelen betwist

Waarde sponsoring Olympische Spelen betwist

Het sponsoren van de Olympische Spelen in Athene heeft op Europese consumenten een veel geringer impact dan op Noord-Amerikanen. Waar een kwart van de Amerikanen advertenties die gelinkt zijn aan de Spelen aandachtig bekijkt, doet slechts 12 procent van de Europeanen dat.

Amerikanen vinden ook veel vaker dat Olympische sponsors echte topmerken zijn, zo blijkt uit Brits onderzoek. De officiele sponsors van de Spelen, waaronder Coca-Cola, Kodak, McDonald’s, Panasonic, Samsung, Visa en Adidas, hebben in totaal 1,34 miljard dollar (1,12 miljard euro) uitgegeven aan uitingen rondom de Spelen.

Bron:
MediaGuardian

Via:
Nieuwsbrief MarketingTribune


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.