Vrouw laat man betalen bij internetwinkelen

Vrouw laat man betalen bij internetwinkelen

Samen op internet speuren naar aankopen. Maar als het op betalen komt, beslist de man. Partners die samen een bezoek brengen aan een webwinkel nemen vaak samen de beslissing over een bepaalde aankoop. Hierbij gaat het vooral om producten met een hoger aankoopbedrag. Opvallend is echter dat het juist de mannen zijn die de rekening betalen wanneer er een daadwerkelijke aankoop wordt gedaan. Dit blijkt uit een onderzoek dat door Kortingswinkel.nl is gedaan onder een groot aantal internetconsumenten.

Van de 381 ondervraagden geeft maar liefst 49% van de ondervraagden aan wel eens samen via het internet te winkelen tegenover 51% die de voorkeur geeft aan het alleen bezoeken van een webwinkel. De belangrijkste reden die de ondervraagden aangeven om samen te winkelen is dat het de aankoopbeslissing vergemakkelijkt.

Dat partners vaker samen internetwinkelen komt volgens Edzard Gelderman, directeur bij Kortingswinkel.nl, doordat de gemiddelde besteding per huishouden enorm is gestegen. ?Bij de aanschaf van een duurder product raadpleegt men eerst de partner, voordat men tot een daadwerkelijke aankoop overgaat. We zien dit vooral bij de aanschaf van electronica artikelen, het boeken van reizen en weekendjes weg, maar ook bij de aankoop van kleding?, aldus Gelderman.

Verder blijkt uit het onderzoek dat het vaker mannen zijn die opdraaien voor de kosten bij het doen van een aankoop. 16% van de ondervraagde vrouwen die samen met de partner internetwinkelt geeft aan dat haar mannelijke partner de financi?le afhandeling doet bij een aankoop, tegenover 3% van de ondervraagde mannen die aangeeft dat de vrouw haar portemonnee trekt. In 14% van de gevallen delen partners de rekening.

Wanneer partners samen internetwinkelen gaat het om bepaalde categorie?n producten. Uit het onderzoek komt een top 5 naar voren van producten waarvoor partners samen een internetwinkel bezoeken:

1. electronica artikelen (computer, DVD, fotocamera, stereoset, etc.)
2. kleding
3. reizen, weekendjes weg en vliegtickets
4. boeken, CD?s, DVD?s
5. huis-, tuin-, en keukenartikelen

Bron:
Persbericht Kortingswinkel.nl


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Het meest interessante van alles vind ik eigenlijk dat je op basis van een onderzoekje onder 381 man, pats-boem-voorpaginanieuws wordt in elk Nederlands medium. Doet me denken aan een boekje dat ik gisteren heb aangeschaft: Calimeromarketing. Een goed voorbeeld van maximaal effect met minimale middelen. Uitstekend gedaan van Kortingswinkel.nl.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.