Vodafone ontdekt advergaming

10 mei 2005, 04:00

Vodafone heeft een overeenkomst gesloten met gamesontwikkelaar THQ om Vodafone Live! binnen Juiced, een racesimulatie-game die onder meer op de Playstation 2 uitkomt, te promoten.

Het is, voor zo ver bekend, voor het eerst dat een mobiele operator zich op het terrein van de advergaming begeeft. Vodafone lijkt er vooral op uit te zijn om zijn merk te versterken bij jongeren.

Volgens Cellular News kan aan het spel ook worden deelgenomen via de mobiele telefoon. Door de integratie zullen duizenden gamers wereldwijd geconfronteerd worden met het Vodafone live! logo in het spel. De overeeenkomst tussen THQ en Vodafone voorziet er verder in dat Juiced beschikbaar zal zijn in 16 landen waar Vodafone actief is. Onduidelijk is nog of Nederland ook daarbij zit.

Bron: Emerce

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!