Viral Friday Week 32/2009

Viral Friday Week 32/2009

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

JK Unexpected Divorce Hearing Entrance


Nu de originele video van Jill en Kevin al meer dan 17 miljoen keer bekeken is, kon het kon natuurlijk niet uitblijven: een spoof. Dit keer wordt er gedanst op de divorce hearing. Advocaten, politie en rechter gevolgd door het ‘bruidspaar’ komen al dansend naar binnen. De video eindigt in een Jerry Springer/Judge Judy-achtige danscombinatie, weer op de muziek van Chris Brown. De video is gemaakt door Indigo productions, een productiebedrijf in New York. De video is online geplaatst en heeft binnen een week bijna 1.5 miljoen views gegenereerd, maar de reacties op de video lopen nogal uiteen: van ‘een hoop werk voor iets totaal dat alles behalve creatief is’ tot ‘Een van de top 10 parodieën van het jaar’. See for yourself…

Vortex Cannon! - Bang Goes the Theory


Voor het nieuwe BBC programma ‘Bang goes the theory’ worden wetenschappelijke theorieën in de praktijk gebracht. De presentatoren reizen de wereld over om baanbrekende theorieën met invloed op alledag te onderzoeken. Het maakt niet uit of het gaat om natuurkunde, kosmologie, dierkunde of geneeskunde, 'Bang goes the theory puts it to the test'. In de eerste uitzending van 27 juli 2009 probeert presentator Jem Standsfield een stenen huis omver te blazen met een Vortex Canon. Net als het in het bekende sprookje begint Jem met een huis van stro en hout om vervolgens te proberen wat de wolf nooit lukte. De BBC plaatste een preview van de eerste aflevering op YouTube en meer dan 700.000 mensen bekeken de video. De serie wordt prime time uitgezonden op BBC One, de verwachtingen waren hooggespannen en de eerste aflevering haalde 3.2 miljoen kijkers. Toch duiken er online al reacties van kijkers op die vinden dat ‘Bang goes the theory’de verwachtingen niet waarmaakt en twijfelen of het nieuwe science programma het gaat redden en al tijdens de tweede aflevering gingen de kijkcijfers omlaag. Time will tell.

Bruno Kammerl Jumps


Bruno Kammerl's Megaswoosh was de aanleiding voor veel speculaties op Twitter de afgelopen dagen, is de video nou echt of niet? Al snel onthulde Microsoft zich als het bedrijf achter deze viral op Mach-es-machbar. De viral resulteerde na 4 dagen in ruim 400,000 views op videoportals zoals Youtube en Dumpert.

Dom's Folding Bike




Dominic Hargreaves heeft misschien wel de meeste effectieve en efficiënte vouwfiets ontwikkeld. De meeste vouwfietsen op de markt vouwen prima, maar zijn vaak nog steeds net niet compact genoeg zoals mensen eigenlijk zouden willen zien. Dom's fiets vouwt zo compact dat de fiets als het ware verdwijnt in de wielen van de fiets. Uiteindelijk heb je een kleine haak waarmee je de fiets achter je aan mee kunt trekken. Niet onverwacht heeft het ontwerp van de fiets hoge ogen gegooid op de James Dyson Award For Innovation met een kans op veel exposure en een prijs van 10.000 pond. Los van deze prijs heeft Dominic al veel roem met zijn filmpje dat al meer dan 206.000 keer is bekeken.

SOS Mata Atlântica (Xixi no Banho)


De Braziliaanse milieu beweging SOS Mata Atlântica wat staat voor het Atlantische regenwoud, moedigt mensen aan om onder de douche te plassen en zodoende water te besparen. De makers vertellen dat ze humor gebruiken om mensen onder de douche te laten urineren. Hoewel de video in het Braziliaans is, begrijpt iedereen door de beelden wat ze te doen staat. Een vertaling voor de pay off: “Plas onder de douche! Red het Atlantische regenwoud!” Om de campagne te ondersteunen is een actiepagina gelanceerd en zijn sociale media als Facebook, Orkut en Twitter ingezet.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.