• Mobile
    wordt gesponsord door

Viral Friday: The Machine is Us/ing Us

Viral Friday: The Machine is Us/ing Us

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met LaComunidad, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Tips en ideeën kun je sturen naar viralfriday@marketingfacts.nl.

Het was deze week niet moeilijk om de nummer één te kiezen. In Nederland was Frank-ly één van de eerste blogs die het oppakte kort daarna gevolgd door vele anderen. Ik heb het natuurlijk over DE web 2.0-viral van deze week ‘The Machine is Us/ing Us’. De overige virals van deze week waren wat lastiger te kiezen want we hadden de Super Bowl dat een groot aantal potentiële virals opleverde maar ook de Boston-viral deed het erg goed.

Benieuwd naar de complete top 10 van deze week? Kijk dan snel verder! Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar jullie reacties. Veel plezier.

Meer


Geplaatst in

Delen



Er zijn 12 reacties op dit artikel

  • Opnieuw een prachtige lijst Paul! Helemaal met je keuze voor de eerste plaats eens; de web 2.0-viral is briljant!

    Wat me wel opvalt is dat er weinig goede Nederlandse virals voorbij komen. Betekent dat dat we in Nederland minder virals produceren? Zijn we onvoldoende creatief? Hebben we toch een te klein taalgebied om een kritische massa te bereiken voor de virals?

    geplaatst op
  • Mooie lijst. Toch wel frappant dat het plaatsten van pakketjes in Boston je 2 miljoen kan kosten maar daadwerkelijk een bom in een Deense rivier gooien minder een probleem is. Die 'how to shower' is erg herkenbaar ;-)

    geplaatst op
  • Een erg leuke verzameling deze week. Heb al weer kostelijk gelachen ;-)

    Ben benieuwd of de Deense surfdudes gelijkgestemden weten te vinden in Amsterdam. Wordt vast een leuk weekend ;-) op de gracht....

    Slimme move bij de Virgin viral om continu te moeten aangeven of je meer wilt zien, ik werd toch benieuwd hoe t zou aflopen en heb de hele sequence gekeken. Over betrokkenheid gesproken.

    geplaatst op
  • Deze week ook een Nederlandse campagne in het nieuws op RTL4: Het raadsel van de vlaggetjes in Ilpendam. Iemand gehoord welk bedrijf hier achter zit?

    geplaatst op
  • Maarten, je bent er wel erg vroeg bij. Jullie zitten vanuit Juice Promotions toch niet achter het Vlaggen-mysterie in Ilpendam? ;-)

    geplaatst op
  • @maarten: ik mag hopen dat de vlaggetjes ergens symbool voor staan, anders lijkt t me iig een nachtkaars-campagne. Er staan weleens vaker vlaggetjes somewhere, van een nuon of KPN of wat dan ook. De vraag 'Maar hoe komen ze daar? ' is momenteel dan ook irrelevant voor mij. Denk niet dat iemand buiten Ilpendam benieuwd is naar een antwoord op deze vraag.

    geplaatst op
  • Hilarisch, die Aqua Teen Bombers. 'Hair today, gone tomorrow' ;-)

    geplaatst op
  • Echt top om iedere week een top 10 te maken van de beste virals! Zeer bruikbaar en zeker hilarisch...ik vind de bom in de deense rivier van Quicksilver zeker de beste!

    geplaatst op
  • Hands van de VW Phaeton, easy! :) Alhoewel ik ze deze keer allemaal bijzonder goed vind. De virgin uitvoering vind ik wel leuk, maar ik denk dat de boodschap iets te 'far-fetched' is voor de consument.. Overigens is de 'how to shower' viral een directe ripoff van een mail die al jaren rondgaat en waarin precies dit scenario wordt verteld.

    geplaatst op
  • Lekker zo'n virus op de vrijdag.

    Ik vond de 'snowvertising' de opvallendste viral van de week.
    Een oude, maar dus opvallend dat MF deze week besmet werd.

    geplaatst op
  • Peter Evers heeft op zijn weblog een aardige The Best Guerilla geplaatst. Ook leuk!

    geplaatst op
  • volgens ons (ik en een aantal collega's) is de 'dynamite syrfing'-variant deels fake. De golven die ontstaan in de getoonde vijver zouden niet zo kunnen breken als ze nu doen, zonder dat er iets is ondergronds om dit te veroorzaken. Een vijverachtige omgeving heeft geen dergelijke obstakelige ondergrond. Volgens ons is het dan ook een combi van 2 filmpjes, zie ook in het midden van viral, wordt t een beetje blurry......

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.