Viral Friday week 41/2017: self-made beauty, real life stickers en een vroege kerst

Viral Friday week 41/2017: self-made beauty, real life stickers en een vroege kerst
, Mindshare

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week self-made beauty, real-life stickers en een vroege kerst.

1. Sally Hansen | Welcome to Shetopia

2.076.706 weergaven

Sally Hansen, een hoog aangeschreven producent van nagellak, creëert in dit filmpje een utopisch wereldbeeld waarin vrouwen het voor het zeggen hebben. In deze wereld, Shetopia genaamd, zien we vrouwen in de bres springen voor mannenrechten, op topniveau voetballen en aan het roer staan van multinationals.

Voor de video zijn geen acteurs ingehuurd, want elk van deze vrouwen speelt zichzelf. Zelfs op de dollars prijkt het hoofd van een vrouw. De spot wordt nog even kracht bijgezet met de slogan 'self-made beauty'. Ruim 2 miljoen views in een week tijd. 

2. Giphy | Stick Around with GIPHY Stickers

845.386 weergaven

Onlangs produceerde Giphy, het online platform voor het creëren en delen van gif-animaties, een briljante video om hun nieuwe stickerfunctionaliteit te promoten. In de video zijn slim bedachte ‘real life’-toepassingen te zien waarin de stickers het leven verrassender, leuker en grappiger maken.

De video is opgenomen als een tv-commercial die net zo vervelend start als een echte commercial tijdens jouw favoriete tv-programma. Aan het eind van de productie zijn bloopers en een ‘behind the scenes edit’ te zien om het grappige effect nog verder te versterken. Het resultaat is goed voor meer dan 845 duizend views in twee weken tijd. Enjoy!

3. Crate and Barrel | Perfect Party: 30

32.714 weergaven

In New York kunnen de temperaturen in de zomer hoog oplopen. Dit weerhoudt de marketeers van Crate & Barrel er echter niet van om al te beginnen met hun plannen voor kerst.

Ze weten actrice Reese Witherspoon te strikken als hun eerste echte woordvoerster voor het merk en laten haar schitteren in hun nieuwe commercial. In een onberispelijk gedecoreerd huis laat ze als gastvrouw zien hoe ze met vallen en opstaan het perfecte kerstfeest voorbereidt, van popcornbomen tot vlammende cocktails. De commercial kan nu al rekenen op 32.714 views.

4. Burger King | It

27.943 weergaven

Het is een gewoonte geworden van Burger King om aartsrivaal McDonald’s te pranken. En met de nieuwe horrorfilm It wordt het ze wel heel makkelijk gemaakt.

Zo kaapte de hamburgerketen de voorpremière en maakte van de horrorfilm ‘de langste Burger King-spot ooit’. De bezoekers kregen na afloop van de film nog een bijzondere waarschuwing mee. Vlak voordat de aftiteling over het scherm rolde, verscheen op het scherm de boodschap: "De moraal van het verhaal is: vertrouw nooit een clown." Was getekend… Burger King!

De originele video is offline gehaald. Bovenstaande kopie heeft bijna 30.000 views op YouTube en de video behaalde miljoenen kijkers op andere sociale kanalen.

5. KLM Flight Upgrader

20.628 weergaven

KLM staat onder druk van concurrentie van low cost airlines. Om passagiers op een ludieke manier eraan te herinneren wat ze allemaal missen, heeft de airline een speciale virtual-reality-app ontwikkeld. Met de KLM ‘Flight Upgrader’ is het idee dat passagiers van budget-airlines aan boord de app starten en in virtual reality vliegen met KLM. Zo hoeven ze nooit te worden geconfronteerd met de brute werkelijkheid van de budgetvlucht. De video is inmiddels al meer dan 20.000 keer bekeken.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.