Viral Friday week 39/2017: Naomi Campbell, GoPro galore in 4K en het laatste duel

29 september 2017, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: Naomi Campbell, GoPro galore in 4K en het laatste duel.

1. H&M The Fall Collection

7.990.937 views

Kledingwinkel H&M strikt niemand minder dan Naomi Campbell voor de promotie van hun nieuwe herfstcollectie. In de spot zie je hoe het supermodel, gehuld in krachtig uitziende kleding, al playbackend door de straten van Tokyo loopt, de stad die bekend staat om zijn fascinatie voor karaoke. Met het nummer van de alom bekende groep Wham! op de achtergrond laat het merk zien dat vrouwen met kleurrijk uitziende kleding en drukke prints kracht uitstralen. Deze opvallende clip kon binnen een paar dagen tijd al rekenen op ruim 7 miljoen views!

2. GoPro HERO6: This Is the Moment in 4K

228.068 views

Gisteren was het eindelijk tijd voor de officiële aankondiging van de Hero 6; de nieuwste camera van GoPro. De Hero 6 Black komt in dezelfde behuizing als zijn voorganger, maar is voorzien van een nieuwe processor en kan 4K-video op 60fps en 1080p-beeld op 240fps schieten. De toffe introductievideo’s van cameragigant GoPro gaan altijd viral. En de lancering van Hero 6 Black is geen uitzondering. Binnen een dag bekeken ruim 255.000 mensen de video’s en bereikte de campagne miljoenen mensen via social media.

3. Heineken | The Last Duel | #ShareTheDrama

84.482 views

Iedere voetballiefhebber weet waarover gesproken wordt als de woorden “that night in Istanbul” vallen. Één van de meest memorabele Champions League finales die we ooit hebben mogen zien. Na een achterstand van 3-0 in de eerste helft knokte Liverpool zich terug naar 3-3 en wist het de cup met de grote oren te veroveren door AC Milan te verslaan in de strafschoppenreeks. Door het stoppen van twee penalties groeide Jerzy Dudek uit tot de held van de avond. Dat doet hij in deze commercial van Heineken nog eens dunnetjes over. We zien hem wederom in een spannende shootout zijn kunsten vertonen. Heineken geeft hiermee aan dat het al ruim een decennium betrokken is bij de emoties die voetbal met zich meebrengen. Alweer ruim 84.000 views in twee weken tijd.

4. KFC Presents: The GPS Cassette Tape

5.907 views

KFC neemt in dit filmpje de concurrentie op de hak door zich in tegengestelde richting te manoeuvreren op het gebied van technologie. Daar waar bedrijven als Domino’s Pizza technologie omhelzen in de vorm van pizzatrackers, komt KFC met ’s werelds eerste navigatiesysteem op cassetteband. De audio, in de stem van Colonel Sanders himself, navigeert je van Louisville, Kentucky (waar het hoofdkantoor staat) naar Marietta, Georgia, waar één van de grote franchises staat. Als digirati hoef je je geen zorgen te maken, want je kunt het audiobestand ook op YouTube beluisteren. Bijna 6.000 views in een week tijd.

5. Lifetime Movies – Ride Away with Me | Lifetime

2.135 views

De Amerikaanse streamingservice Lifetime Movies, die zich voornamelijk richt op vrouwen, wil met hun nieuwe commercial aantonen dat ze spannend, provocerend, modern, grappig en sexy zijn. En dat is zeker gelukt! In de zeer korte commercial zie je hoe een jonge student zijn lerares de liefde verklaart en haar meeneemt op de fiets. Ze is nog niet opgestapt of ze vallen al om wat natuurlijk lachwekkend is. ‘Leave the bad choices to us’, luidt de slogan. Goed voor ruim 2000 views!

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!