Viral Friday week 11/2017: vliegende struisvogels, hamburgertandpasta en back to black.

31 maart 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week vliegende struisvogels, hamburgertandpasta en back to black.

1. Samsung | Ostrich

972.993 views

Samsung wil het onmogelijke bereiken. In de nieuwste TVC van Samsung zie je hoe de virtual reality headset een struisvogel niet alleen een VR-ervaring geeft, maar tevens de moed om te vliegen. Met de hashtag #DoWhatYouCant toont Samsung aan dat niets onmogelijk is. Binnen twee dagen staat de teller al op 2.264.972 views!

2. Coldwell Banker Real Estate LLC | Somebody to Love

125.106 views

De Amerikaanse makelaar Coldwell Banker heeft haar krachten gebundeld met Adopt-a-Pet.com om aandacht te vragen voor dierenasielen. Met de slogan ‘Because Everyone Deserves a Loving Home’ refereert Coldwell Banker aan zowel de dieren als zichzelf. Alle aandacht die thuisloze honden en katten krijgen, is goed en dat heeft Coldwell goed begrepen. De link tussen Coldwell en Adopt-a-Pet is dan ook goed gevonden. In vier dagen tijd al ruim 125.000 keer bekeken.

3. BURGER KING | WHOPPER® TOOTHPASTE

19.103 views

We zien een man die graag de smaak van de Whopper in zijn mond heeft en daarom is hij gestopt met het poetsen van zijn tanden. Dat hoeft nu alleen niet meer met de Whopper Toothpaste. Yup, tandpasta met de smaak van Whopper. Zien om te geloven! In één dag al ruim 19.000 keer gezien.

4. IKEA | The Best Day is the Everyday

9.279 views

Met hun welbekende schapenvachtkleedje in de hoofdrol laat Ikea in de nieuwe commercial zien dat de beste dag de alledaagse dag is. Met deze campagne, geregisseerd door creatief bureau The Monkeys, stimuleert Ikea de consumenten het plezier en geluk te herontdekken in het dagelijks leven thuis. In een typisch Ikea interieur wordt de held in de commercial wakker, strekt zich uit, komt uit bed en zet een kopje koffie voor zijn partner. The Best Day is the Everyday commercial realiseerde in een paar weken tijd 10.451 views.

5. Leica | M-Monochrom – Free yourself from colors

9.706 views

Zwart. Love it or hate it. De Amerikaanse camerafabrikant Leica is een groot liefhebber van zwart en steekt dat niet onder stoelen of banken in deze nieuwe viralhit voor de digitale Leica M Monocrome zwartwitcamera. De kunstzinnige video boeit mede dankzij de stem die de ode aan zwart brengt.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!