Viral Friday 38/2018: Metro Manners, Crashing Dinner Parties and The Fastest Ever

21 september 2018, 14:18

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Absolut, Arby’s, EasyJet, Nike en de ‘Metro Manners’ van popster Superkind.

Metro Los Angeles: No Loud Music

39.883 weergaven

Rond deze tijd vorig jaar deed het metrobedrijf in Los Angeles een beroep op Superkind, een kleurrijke superheld en popster die tegen onbeschoft gedrag vecht in het openbaar vervoer. In deze twee minuten durende, epische spot, gaat Superkind de strijd aan met de grootste ergernis van alle metrorijders: de muziekliefhebber die geen gebruik maakt van een koptelefoon.

Absolut: Jesse Tyler Ferguson Crashes Dinner Party

462.036 weergaven

Absolut Vodka heeft ‘Modern Family’-acteur Jesse Tyler Ferguson ingeschakeld om de Absolut Grapefruit-smaak te promoten. De campagne #NoSugarCoating promoot dat de drank met grapefruitsmaak wordt gemaakt zonder toegevoegde suikers. De campagne laat zien dat het leven, net als wodka, niet ‘gezoet’ hoeft te worden. In de spot heeft een man eten voor zijn vrouw klaargemaakt maar het ziet er afschuwelijk uit. Ze probeert mild te reageren maar dan walst Ferguson binnen en begint openhartig te zingen dat wat de man heeft bereid er walgelijk uitziet.

Arby’s: Sandwiches, Sandwiches

15.206 weergaven

Arby’s heeft H. Jon Benjamin ingeschakeld, beter bekend als de stem Sterling Malory Archer, voor de commercials. De geliefde acteur annex komiek (Archer, Bob’s Burgers, Family Guy, Aqua Teen Hunger Force) is de nieuwe woordvoerder van Arby’s. Hij heeft de kleding van de chef aangetrokken en wordt ‘Head of Sandwiches’ om te benadrukken dat de fastfoodketen tegenwoordig meer biedt dan zijn kenmerkende rosbief. In deze commercial zie je hoe hij lekker aan het kokkerellen is in de keuken van Arby’s en alles om hem heen vergeet. Het plezier van de acteur spat er van af en hij geeft een positieve vibe aan het merk Arby’s.

EasyJet: Imagine

25.914 weergaven

EasyJet roept reizigers op om hun dromen na te jagen en de wereld te verkennen. Met deze commercial laat Easyjet op een prachtige manier zien dat die droom met hen in alle rust te verwezenlijken is. Of je nou een ijsje wilt eten op het terras of wilt gaan skiën, met meer dan 150 bestemmingen verleent EasyJet je de service om op jouw droombestemming te komen.

Nike: Fastest Ever

80.395 weergaven

Nike heeft wederom een prachtige commercial afgeleverd. De commercial laat de kijker een donkere weg zien waarop steeds grensverleggende doelen beschreven worden, terwijl de kijker voetstappen in looppas op het asfalt hoort neerkomen. Nike laat zien welk pad Eliud Kipchoge heeft bewandeld en dat hij telkens weer zijn grenzen heeft verlegd, met als ultieme einddoel de snelste man ooit te worden op de hele marathon. Niets is onmogelijk, dat maakt deze commercial heel duidelijk.

Daphne Awad
Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!