Viral Friday 33/2018: in de strijd voor orang-oetans, No Brainer, Oreo’s en de nieuwste Samsung
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Oreo, NFL, Samsung, Greenpeace en Apple.
NFL: Fantasy Football
9.748 weergaven
Todd Gurley weet wat de gemakkelijkste manier is om football te spelen en dat is door het spelen van NFL.com Fantasy Football. In het filmpje zie je een typische computernerd tijdens footballtraining. Alleen zijn manier van bewegen ziet er al ongemakkelijk uit. Dat kan niet goed aflopen en hij wordt dan ook keihard aangepakt. Makkelijker dus om gewoon het spel te spelen.
Greenpeace: Rang-tan
53.438 weergaven
In deze animatiefilm laat Greenpeace een verhaal zien van een kleine orang-oetan, die bij het zien van producten met palmolie in elkaar krimpt. Dit is namelijk één van de redenen waarom hij niet meer ’thuis’ kan wonen. Het meisje belooft de orang-oetan te helpen met het redden van het oerwoud. Het animatiefilmpje is wat kinderlijk, met zelfs een liedje, maar laat wel heel duidelijk de harde waarheid zien.
Apple Music: No Brainer
653.355 weergaven
De hiphopmagnaat en zijn beroemde nageslacht Asahd Khaled schitteren in een hilarische nieuwe commercial voor Apple Music om Khaleds nieuwe single ‘No Brainer’ met Justin Bieber, Chance the Rapper en Quavo te promoten.
Oreo Cookie: This OREO Goes Out To All The Left-Handers
22.486 weergaven
Op maandag 13 augustus was het Dag van de linkshandigen en speciaal voor deze dag maakte Oreo limited edition koekjes voor alle linkshandigen. Een leuke campagne van Oreo met een grappige insteek.
Samsung Galaxy Note 9 Commercial
10.203 weergaven
“Meet the new super powerful Note.” In de nieuwe reclame promoot Samsung de nieuwe Samsung Galaxy Note 9. De Galaxy Note 9 is het grote nieuwe vlaggenschip van Samsung voor 2018. Het toestel werd op 9 augustus gepresenteerd en ligt vanaf 24 augustus in de Nederlandse winkels.