Viral Friday 13/2019: Ali B aan de paasbrunch, veiligheid bij Volvo en de enige echte fried chicken

29 maart 2019, 13:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Lidl, KFC, Volvo, Intermarché en Palms.

Lidl: ’n Hollandse Lente bij Lidl!

30.393 views

Na George Baker en Gerard Joling hebben supermarkt Lidl en reclamebureau Joe Public weer een andere BN’er gestrikt: Ali B. Lidl wil Ali B laten zien hoe Nederland Pasen viert. Dit jaar staat het thema ‘Lekker Hollands’ centraal bij de supermarktketen. Zo wil Lidl beter in de Nederlandse markt passen: van een Duitse supermarkt, naar ‘onmisbaar in ons land’.

KFC: Chicken Town

25.510 views

KFC benadrukt in de campagne met Colonel Sanders als The Godfather dat er maar één plek is waar de gefrituurde kip naar het originele recept kan worden gegeten.

Volvo: The E.V.A. Initiative

22.010 views

Vrouwen raken vaker gewond bij een auto-ongeluk. Dit komt mede omdat testen met mannelijke crashtestdummy’s de standaard is. Bij Volvo werden meer dan veertig jaar lang crashgegevens verzameld om alle mensen te beschermen, ongeacht grootte, geslacht of lichaamsvorm. Om de gendergelijkheid in alle auto’s te verbeteren, deelt Volvo het onderzoek met de auto-industrie. Ze hopen dat dit leidt tot veiligere auto’s voor iedereen.

Intermarché: C’est magnifique

100.024 views

Eten is een van de krachtigste manieren om contact te maken met geliefden. Dat wordt vooral ingewikkeld als een geliefde weg is. Een aangrijpende drieminuten-durende video van Intermarché. Je ziet een oude man die onlangs zijn vrouw heeft verloren. Er is nog steeds veel reden tot vreugde in zijn leven – muziek, zeilen, het huwelijk van zijn dochter, een rijke gemeenschap van familie en vrienden – maar de afwezigheid van zijn partner blijft zwaar. Toch is het wel een feel-good-campagne.

Palms: Unstatus Quo feat. Cardi B, Rita Ora, Ozuna

168.621 views

Palms Resort Casino heeft gister een campagne gelanceerd na een renovatie van 690 miljoen dollar. Ze hebben een leger aan beroemdheden ingeschakeld om de campagne op te leuken. Het lijkt ook meer op een videoclip dan een campagne voor een resort. Er gebeurt onwijs veel in de campagne, die erop ingezet is om duidelijk te maken dat je overrompeld wordt door de experience die je krijgt bij Palms Resort Casino.

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    marijke van de wiel

    Vreselijk relame spotje van Alie B voor Lidl.


    3 april 2019 om 08:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!