Viral Friday 09/2019: Coca-Cola, Burger King en Nike’s girlpower

1 maart 2019, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Nike, Coca-Cola, White Ribbon en Burger King.

Nike: Dream Crazier

7.041.016 views

Nike brengt een ode aan de vrouwelijke sporters onder ons. Het merk toont dat ongelijkheid in de sport al lange tijd een issue is, door fragmenten van lang geleden, maar ook van nu te laten zien. De boodschap wordt gebracht met intensieve beelden waarin duidelijk wordt gemaakt dat ook de fysiek zware sporten door vrouwen gedaan kunnen worden. En hoe! Laat je als vrouw niet tegen houden om jouw passie uit te voeren. So if they want to call you crazy? Fine, show them what crazy can do!

Coca-Cola: The Chase

21.512 views

Deze week is de nieuwste Coca-Cola-smaak geïntroduceerd, de Orange Vanilla Coca-Cola, met een tv-campagne gemaakt door Wieden + Kennedy Portland. De tv-campagne lijkt op een filmscène waarin retro vrachtwagens in een achtervolging zijn. Een Orange auto, Vanilla auto en een Coca-Cola auto worden uiteindelijk gestopt en vormen dan samen de nieuwe smaak. Naast Orange Vanilla Coke lanceert de drankreus ook een Orange Vanilla Coke Zero variant.

White Ribbon: Boys don’t cry

17.436 views

“Jongens zullen jongens zijn”. Wat betekent dat überhaupt? Het betekende vroeger moedig, sterk en hard zijn. Bij White Ribbon willen ze laten zien dat jongens zoveel meer zijn dan dat. De lancering van deze campagne valt samen met Anti-Pestdag. White Ribbon, agentschap Bensimon Byrne en Narrative willen ons in 3 minuten meenemen door belangrijke gebeurtenissen in het leven van een jongen. Van de vroege kindertijd tot de late tienerjaren. White Ribbon vindt dat toxische mannelijkheid een groot maatschappelijk probleem is, een onderwerp dat steeds vaker terugkomt in campagnes.

Burger King: King of Flame-Grilling

1.688.540 views

KFG: It’s the King of Flame-Grilling. Deze video is de campagne van Burger King om de nieuwe flame grilled chicken te introduceren. Voor de oplettende kijker: KFG is niet de enige aanwijzing die leidt naar concurrent KFC. Met hints zoals het witte pak, wordt gerefereerd naar Colonel Sanders, de oprichter en het gezicht van KFC. Burger King is lekker bezig, na verschillende spotjes waarin de McDonalds te kakken wordt gezet. We zijn benieuwd naar de volgende creatie!

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!