Vijf vragen over de Kunst van Gedrag Ontwerpen
Ons boek ‘De kunst van gedrag ontwerpen’ neemt je mee in de wereld van de toegepaste gedragswetenschap. Als je begrijpt hoe mensen beslissingen nemen, heb je goud in handen.
Eind september lanceerden we bij SUE Behavioural Design tijdens het Behavioural Design Fest in Pakhuis De Zwijger ons boek “De kunst van gedrag ontwerpen” (zie ook: “Het marketingboek die je wist dat zou komen“). In onderstaande video bespreken we vijf belangrijke vragen over het boek.
Gedragsverandering is knap lastig
Mensen zijn complex en gedragsverandering is dat ook, maar je kunt meer doen dan je denkt. Marketeers, beleidsmakers, HR-professionals, managers – en jij waarschijnlijk ook. Bijna allemaal zijn we bezig met de vraag hoe we het gedrag van mensen kunnen beïnvloeden. Eén ding is duidelijk: gedragsverandering is knap lastig. Hoe komt dat? En hoe krijg je het dan wél voor elkaar?
De ontbrekende schakel: Toegepaste gedragswetenschap
‘De kunst van gedrag ontwerpen’ neemt je mee in de ontbrekende schakel: toegepaste gedragswetenschap. Hoe maken wij keuzes? Wat triggert ons om in actie te komen? En wat houdt ons juist tegen? In bovenstaande video bespreekt Astrid Groenewegen de vijf belangrijkste vragen over het boek. Hieronder staan ze nog een keer:
- Waarom dit boek
- Waarom juist nu dit boek kopen
- Wat vind je in dit boek?
- Waarom zou dit werken?
- Is het alleen voor gedrag op werk?