Unilever: Marketing is de toekomst

Unilever: Marketing is de toekomst

Intermediair:

Unilever heeft het niet makkelijk. Toch blijven de Rotterdammers optimistisch. Dekkers wijst op het succes van de samenwerking tussen Dove en Ahold-dochter Etos, op een Bertolli-campagne samen met Albert Heijn en op het grote succes in Europa van de Magnum 7 Sins-campagne voor ijsjes van het gelijknamige merk. De komende tijd gaat het concern nog meer geld aan adverteren en andere vormen van marketing uitgeven, zo maakte Unilever onlangs bekend. Want marketing, nog meer dan productontwikkeling, is voor Unilever de toekomst.

Via: zesser


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Dat is er eentje van de oude school:

    ‘Met producten kun je geen competitie bedrijven, want ze worden meteen gekopieerd. Je moet competitie bedrijven met marketing. Inlevingsvermogen en inzichten ontwikkelen. En werkelijk weten wat de positionering moet zijn en dan hameren", zei Tex Gunning, Unilevers directeur food business in Azië, eerder deze maand in het Tijdschrift voor Marketing.

    LOL !

    Nou, hamer ze Tex.

    geplaatst op
  • Volgens mij (en elk standaardwerk over marketing) is het product, en dus ook de ontwikkeling ervan, toch echt een onderdeel van de marketingmix. Wel frappant dat zelfs de mensen van Unilever, toch vaak getypeerd als "de hogeschool van ...", het onderscheid tussen marketing en marketingcommunicatie niet helder hebben. En daar dan de conclusie uit trekken dat het product minder belangrijk wordt.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.