Unilever lanceert zijn eigen sponsored magazine: YataYata

10 mei 2004, 12:02

Unilever heeft afgelopen week een nieuw instrument aan zijn marketingmix toegevoegd: een eigen sponsored magazine van 76 paginas. Het heet YataYata en wordt begin juni rondgestuurd. Dit magazine heeft ook een eigen website yatayata.nl

Consumenten waarvan het e-mailadres bij de fabrikant bekend is (via acties met onder andere Dove en andere merken) hebben vorige week al een mail ontvangen waarin ze een gratis abonnement wordt aangeboden. Het tijdschrift verschijnt twee tot drie keer per jaar en moet, volgens Unilever; ‘een bijna onuitputtelijke bron van informatie en idee?n’ zijn. Het magazine onderhoudt ook een site, die ook begin juni van start gaat. In YataYata vindt de consument ?alles over eten, koken, kinderen, gezond leven, beauty, kleding, huis & thuis’. Unilever positioneert het blad als een hulp in het huishouden: ?We hopen dat het je een beetje helpt om het allemaal n?t wat makkelijker, sneller, lekkerder, leuker of gezonder te maken.? YataYata is een initiatief van 15 bekende Unilever merken: Slimfast, Calve, Hertog, Becel, Mora, Conimex, BlueBand, Robijn, Unox en Bertolli. Unilever wilde nog geen commentaar geven.

Bron: marketing online

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!