Uitgeven van amateurs

Uitgeven van amateurs

Peter Olsthoorn geeft op Netkwesties een uitstekende samenvatting van de huidige situatie waarin (traditionele) uitgevers zich bevinden in relatie tot de groeiende groep webloggende amateurs.

Op basis van de presentaties tijdens Blognomics komt hij tot de conclusie dat het snel groeiende terrein van de ‘blogosfeer’, zowel een bedreiging als een uitdaging vormt voor uitgevers. Commercieel interessante modellen staan in de kinderschoenen, maar de tijd is rijp om te investeren in deze ontluikende markt - niet op de laatste plaats om media deel te laten nemen in een nieuw model dat onder de naam ‘The Long Tail’ een steeds belangrijker deel van de (netwerk)economie zal uitmaken. Uitgevers moeten hierin een positie innemen, te beginnen met het investeren van aandacht in experimenten.

Absoluut de moeite waard om te lezen. Ook de nieuwe artikelen Journalisten ten dele gepasseerd door overheidsinfo online van Tonie van Ringelestijn en Kanalenkolder: alles en iedereen digitaal van Monique van Dusseldorp zijn zeker aan te bevelen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.