TV-zenders zetten search in om publiek te trekken

TV-zenders zetten search in om publiek te trekken

Opmerkelijke ontwikkeling in de VS waarbij tv-zenders als Fox Broadcasting en CBS in tienemende mate zoekmachine advertenties inzetten om kijkers naar zich toe te trekken. Daarbij worden vooral tv-programma gerelateerde buzz words ingekocht. Kosteneffectief en om het simpele feit dat steeds minder mensen worden bereikt met traditionele tv-spots aldus het artikel in AdAge.

Ik ben zelf niet echt een tv-kijker maar zijn er eigenlijk al Nederlandse tv-zenders die zoekmachine advertenties inzetten om kijkers te trekken?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Zit ik CBS te kijken; wordt ik gespamt met TV commercials (eat your heart out Talpa) met Andy Roddick in de hoofdrol. Aan het einde van de commercial wordt alleen verwezen naar de URL: http://www.andysmojo.com

    Via de zoekmachine advertenties wordt ik dus verwezen naar TV en via de TV commercials wordt ik weer verwezen naar het Internet. Gelukkig kijk ik TV via mijn laptop ;-)

    geplaatst op
  • dat weet ik niet. wel viel het me op dat ik voor het eerst een abricampagne zag voor een tv-programma los van introductie, voor het blok namelijk.

    geplaatst op
  • In feite proberen televisiezenders hun content te verkopen. Nog even, en dan betalen we voor content. Per minuut. Zonder reclame. Dan gaat iedereen content verkopen: producenten, merken en individuen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.