TV-zenders zetten search in om publiek te trekken

30 augustus 2005, 20:05

Opmerkelijke ontwikkeling in de VS waarbij tv-zenders als Fox Broadcasting en CBS in tienemende mate zoekmachine advertenties inzetten om kijkers naar zich toe te trekken. Daarbij worden vooral tv-programma gerelateerde buzz words ingekocht. Kosteneffectief en om het simpele feit dat steeds minder mensen worden bereikt met traditionele tv-spots aldus het artikel in AdAge.

Ik ben zelf niet echt een tv-kijker maar zijn er eigenlijk al Nederlandse tv-zenders die zoekmachine advertenties inzetten om kijkers te trekken?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    J

    dat weet ik niet. wel viel het me op dat ik voor het eerst een abricampagne zag voor een tv-programma los van introductie, voor het blok namelijk.


    31 augustus 2005 om 06:08
    ErwinVanLun

    In feite proberen televisiezenders hun content te verkopen. Nog even, en dan betalen we voor content. Per minuut. Zonder reclame. Dan gaat iedereen content verkopen: producenten, merken en individuen.


    1 september 2005 om 06:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!