TV-reclame verliest terrein aan online advertenties

5 december 2005, 07:08

Tweakers: Online advertenties kunnen binnen drie jaar een kwart van het budget voor tv-commercials afsnoepen, schrijft Reuters. In de toekomst zouden tv-commercials vooral gebruikt worden om klanten naar een website te sturen. Het gangbare format voor tv-reclame, spotjes van dertig seconden, zal ook op de helling gaan. “Tien seconden is genoeg. Video-advertenties op websites krijgen die lengte en de tv zal volgen”, voorspelt David Verklin, CEO Carat America.

TV-commercials vooral gebruiken om klanten naar een website te sturen? Bij dat soort uitspraken moet ik altijd denken aan online veilingsite SPOTT (met dubbel t) die in korte tijd 30 miljoen gulden aan tv-commercials verspijkerde. SPOTT bestaat inmiddels niet meer dus bespaar je het zoeken naar de website 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    venturo

    Crossadvertising kan wel effectief zijn. Spott is een slecht voorbeeld. Tegenstrijdige belangen van de partners hebben dit concept om zeep geholpen niet het model. Alhoewel 30 miljoen een belachelijke investering was.


    5 december 2005 om 08:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!