TV-publiek vergrijst in hoog tempo

18 maart 2005, 05:26

Het tv-publiek vergrijst. Een Spaans onderzoek concludeert dat televisie in bijna tien jaar tijd 31,6 procent van het publiek dat jonger is dan 25 jaar is kwijtgeraakt. Het jaarrapport 2005 van het Spaanse bureau GECA (Studiekabinet voor Audiovisuele Communicatie) stelt dat nog slechts 15,6 procent van de kijkers jongeren of kinderen zijn. In 1996 was dat nog bijna een kwart van het kijkerspubliek. Het onderzoekscentrum wijst er op dat de teruggang van jonge kijkers veel sneller gaat dan de geringe bevolkingsaanwas doet vermoeden. Veel jongeren of kinderen verruilen namelijk tv-programma?s voor computerspelletjes of kijken op internet (bron: ReclameWeek).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    schief

    Aan de andere kant las ik begin deze week ergens, dat studenten TV als belangrijkste nieuwsbron beschouwen… Viel me op, omdat me dat verbaasde.


    18 maart 2005 om 08:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!