Travelocity verschuift eenvijfde marketingbudget naar internet

Travelocity verschuift eenvijfde marketingbudget naar internet

De Amerikaanse reisretailer Travelocity is van plan om 20 procent van zijn offline marketingbudget te besteden aan internetmarketing, ook in Nederland is er een verschuiving bij de adverteerder merkbaar.

Na onderzoek concludeerde Travelocity dat offline tot onvoldoende conversie leidde, in ieder geval niet zoveel als online. Onderzoeksdetails werden echter niet gegeven.
Online uitingen in vorige campagnes bleken erg succesvol, uit een studie achteraf kwam naar voren dat superstitials zorgden voor een stijging van 18 procent in merkbekendheid en 37 procent in koopintentie. De eerstvolgende campagne staat gepland voor de late zomer. Travelocity wil dan skyscrapers, banners (voorzien van rich media) en zoekmachine-marketing inzetten.

Ook in Nederland besluiten meer adverteerders hun budgetten richting internet te schuiven, zo besteedde Nissan afeglopen winter 6 procent van zijn Micra budget online. Een artikel hierover is te lezen in het komende Adfo Web-nummer. De praktijkcijfers liggen dus hoger dan de verwachtingen van het Amerikaanse IAB en de Europese Interactive Advertising Association (EIAA), die blijven steken op respectievelijk 15 procent en 6 a 7 procent in 2007.

Bron:
http://www.adfoweb.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.