Tot zo, na de reclame!

6 december 2005, 10:00

Praten over opvallende reclames is niet zonder risico, zo heeft de Avro gisteren ondervonden. Het Commissariaat voor de Media heeft de omroep een boete opgelegd voor sluikreclame. Het hoe en waarom wordt op de site van het Commissariaat uit de doeken gedaan:

De AVRO heeft een boete van ? 2.700,- opgelegd gekregen voor het uitzenden van niet-toegestane reclame-uitingen in het radioprogramma Antenne 2. In maart en april van dit jaar werden in het radioprogramma (delen van) commercials uitgezonden, waarbij naar het oordeel van het Commissariaat merk- of bedrijfsnamen op een overdreven en overdadige wijze zijn vermeld en specifieke aanprijzingen zijn gedaan, onder meer in de vorm van slogans. De commercials werden uitgezonden in het kader van 40 jaar Sterreclame op radio en televisie en in verband met een prijs voor de beste radiocommercial.

Bron: Commissariaat voor de Media

Ik werkte tien jaar bij de grote uitgevers van Nederland. In 2001 ben ik voor mezelf begonnen, als zelfstandig webmarketeer en freelance auteur. Op internet zijn zoekmachines mijn grote passie. Zo voer ik voor grote en kleine klanten Google AdWords-campagnes. Begin 2005 heb ik Feeder, de Nederlandse RSS zoekmachine, gelanceerd.

Categorie
Tags

3 Reacties

    media

    Vreemd. Hoe zit dat dan met de tv-programma’s waarin de Gouden en Loden Loeki’s worden uitgedeeld?


    6 december 2005 om 10:22
    Anders

    Bij de loden loeki-aflevering die ik van de week zag – een programma met die afgrijselijke Maria Henneman – werden alle merkverwijzingen zorgvuldig weggeknipt. Of dat vanwege de boete is of omdat ze de vervelende, nare fabrikanten niet nog meer exposure willen geven, weet ik niet.


    6 december 2005 om 10:31
    Feeder

    Marco, dat vroeg ik me ook al af. Heb daarom net een mailtje naar het commissariaat gestuurd en ze uitgenodigd om bij mij of hier te reageren.


    6 december 2005 om 10:31

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!