Tokkie.tv na 10 dagen gestaakt

9 december 2004, 13:55

10 dagen na de lancering is de website www.tokkie.tv op zwart gezet. De bedrijven achter de site, The Storms Factory en Ilse Media, konden geen adverteerders vinden voor de site. GeenStijl meldt dat het project per week 25.000 euro onkosten had, en dat deze niet gedekt konden worden door de betaalde livestreams.

Slechts een week geleden verklaarde Bert Wiggers, namens Ilse Media verantwoordelijk voor de marketing en exploitatie van de site, in de Adformatie dat het succes van de internetsite vooral afhankelijk was van de techniek.

Verkooptechniek dus, zo mogen we nu concluderen. En met het gebrek daaraan zijn de TokTunes, TokShows, Tokloads en TokStreams dus alweer verleden tijd

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    25.000 euro per week om een website in de lucht te houden?


    9 december 2004 om 14:32
    Edwin Duys

    Marco, je bent me net voor. Als je 25.000 euro per week verband = 1,2 miljoen per jaar voor een website, dan is het hele idee van tokkie.tv een erg opportunistisch verhaal geweest van zowel Ilse als The Storms Factory.

    Hoezo is het succes van de internetsite afhankelijk van de techniek! En dat uit de mond van een marketeer!


    9 december 2004 om 14:38
    Edwin Duys

    Men is ook ‘vergeten’ (?) om op tokkie.tv de tarieven per minuut voor de 0909-nummers te vermelden. Is men dit niet verplicht?!


    9 december 2004 om 14:40
    Evert Jan

    Geen stijl als feitenbron is wellicht niet zo kansrijk.

    Tokkie TV online is net even iets te progressief in de markt gezet:

    Alle hypes bundelen klinkt logisch. Maar een hype moet eerste ‘zinken’. Dat geldt voor on line reality concepts, voor betaalmodellen, en voor -walg- humor over kanslozen. -Sorry- het is ‘not done’ om principes te hebben momenteel.


    9 december 2004 om 20:54
    at

    Zullen we dit onderwerp verder laten voor wat het is. To much aandacht voor een paar randdebielen en crimelen die brandstichting, meervoudig openlijke geweldpleging en parkeerbonnen op hun geweten hebben. Ik mag hopen dat een ieder (storms en SBS voorop) die geld aan deze asoos heeft willen verdienen ernstig in de problemen raakt. Zum kotzen…


    10 december 2004 om 13:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!