Toename verticaal zoekgedrag

22 september 2004, 03:35

Nielsen//NetRatings publiceerde deze week interessante cijfers over het verticale zoekgedrag van internetgebruikers in de VS. In juli 2004 maakten ruim 107 miljoen unieke internetgebruikers in de VS gebruik van een zoekmachine.

Search Types Based on Total Searches, July 2004

Het meest populair blijft het zoeken op het web oftewel de standaard web search (98,8%). Het gebruik van de verticale zoekopties neemt echter steeds meer toe: local search (24,4%), shopping search (18,2%), image search (10,3%) en news search (5,7%). Let wel, het totaal van deze percentages ligt boven 100% omdat sommige gebruikers meerdere zoekopties gebruikten.

Searches Per Searcher, July 2004

Als we vervolgens kijken naar het individuele zoekgedrag, dan blijkt dat web search nog steeds het meest populair is. Gemiddeld maakt een zoekmachine gebruiker 27,3 keer per maand gebruik van web search. Daarna ligt het individuele gedrag beduidend anders, ie. gemiddeld wordt 11,7 keer gebruik gemaakt van image search, 4,6 keer van local search, 3,2 keer van shopping search en ook 3,2 keer van news search.

Ken Cassar, Director Strategic Analysis van Nielsen//NetRatings over dit onderzoek: “It is absolutely critical that search advertisers understand consumers’ online search behaviors in order to hone their online marketing strategies. As online population growth plateaus and competition for market share becomes more important, search companies and online publishers will need to look for new ways to grow and increase market share by leveraging these untapped vertical search categories.”

Bron:

http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_042009_1.pdf

Zie ook:

Google nog steeds meest gebruikte zoekmachine in VS

Google ook in Europa het grootste

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!