Toename aantal bannervertoningen

Toename aantal bannervertoningen

Het aantal banners in Nederland is tussen november 2003 en november 2004 toegenomen met 34 procent. Binnen Europa liet ons land samen met Zweden en Frankrijk de meeste groei zien. De gemiddelde groei binnen Europa was 24 procent, zo blijkt uit gegevens van Nielsen/Netratings. Niet alleen het aantal banners nam toe; het aantal adverteerders groeide met 11 procent en het aantal online campagnes met tien procent. Geadverteerd werd vooral door partijen op het gebied van e-commerce, entertainment, reizen en online communities. eBay spant met 432 campagnes in Duitsland de kroon (bron: ReclameWeek).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Op zich wel grappig, want een verschijnsel als banner-blindness is toch al een poosje bekend. ik vraag me dan ook af na het rendement van banners. Ooit banners gezien van google? of firefox?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.