Toekomst van merken volgens Michael Moon

Toekomst van merken volgens Michael Moon

Afgelopen weekend was Michael Moon weer eens in Nederland om te spreken tijdens Marktplein DM in Maastricht. In de Adforesult van deze week een gesprek (pdf) tussen Michael Moon en Igor Beuker. Op de vraag welke ontwikkelingen de grootste invloed hebben op merken, zegt Moon het volgende:

Blogs, podcasts, Skype, het delen van twee- en driedimensionale objecten, en nieuwe technologie voor uitbreiding van bandbreedte zullen de wereld veranderen op een manier die nog moeilijk is voor te stellen. Kort gezegd, in formulevorm, komt het neer op: succes in de 21ste eeuw = vertrouwde netwerken + kennis opgedaan met best practices + het leren van peers. De manier waarop we succes meten, verschuift van enkel individuele criteria naar de gedeelde beoordeling van je vertrouwde netwerk.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Wellicht een aardige lees-toevoeging:

    Wired: The decline of brands: http://www.wired.com/wired/archive/12.11/brands.html

    geplaatst op
  • Oeps, ben ik de enige of is deze formule ook voor anderen een optelsom van open deuren. Is de belangrijkste conclusie voor merken niet dat doelgroepen door convergentie van media steeds meer vervagen en in netwerken van al dan niet tijdelijk gelijkgestemde kerngroepen terugkeren? Moeten merken niet socialiseren met deze kerngroepen en zijn ze daarom niet aangewezen op interactie? Ik roep maar wat hoor...

    geplaatst op
  • @Onno: dank voor de leestip. Al wat ouder artikel maar zeker de moeite waard!

    @Albert: je hebt gelijk; maar dat is voor ons wellicht bekend en een open deur maar hoeveel traditionele marketeers begrijpen dit?

    geplaatst op
  • Idd een open deur voor ons en niet concreet genoeg om er iets mee te kunnen. Net zo min als de weersvoorspellingen van Piet Paulusma... temp. van 10 tot 30 en windkr. 3 tot 8. ;-)

    De belangrijkste personen in organisaties blijken vaak traditionele marketeers. Hoeveel e-ideetjes zijn daardoor geflopt, heeft er iemand een leuk lijstje?

    @Albert: Je roept zeker in de juiste richting. Zeker de tendens van het maatschappelijke belang van merken. Tegenwoordig zal een merk zijn bestaansrecht steeds op deze manier moeten bewijzen. Wat ik op zich een positieve ontwikkeling vind!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.