This Is Live zet deur open voor marketing-Nederland

Het marketingverhaal achter de dynamische wereld van evenementen en festivals door de party heads in Schijndel; kun je bij zijn.

25 oktober 2023, 11:00 1812 x gelezen

Op 8 november gaan we – als redactie Marketingfacts – een lang lopende belofte inlossen en schuiven  aan bij de grootste regiocommunity van NIMA: Op die dag opent de This Is Live Group zijn deuren voor de NIMA Regio Zuid community in zijn gloednieuwe ‘keuken’ in Schijndel. This is Live is de drijvende kracht achter een aantal van de meest spraakmakende evenementen in Nederland, waaronder Paaspop, Solar Weekend en WiSH Outdoor. Als je kunt en zin hebt en zelf als marketeer onder de grote rivieren werkt: kom ook langs!

‘Ben je klaar voor een exclusieve duik in de dynamische wereld van evenementen en festivals?’, luidt de ronkende ondertitel van deze bijeenkomst en welja. Net bekomen van het Amsterdam Dance Event gaan we de rug rechten en doorpakken. This Is Live Group is ontstaan uit de samensmelting van Event Warehouse en One Of The Guys. Daarmee is het het brein achter maar liefst tachtig  evenementen die jaarlijks meer dan 500.000 enthousiaste bezoekers trekken. De organisatie heeft intussen een behoorlijke positie verworven in de evenementenscene van zuidelijk Nederland.

‘Het creëren van onvergetelijke ervaringen, van de eerste noten van de opener tot de echo van de afsluiter van het festivalseizoen’, zo luidt de missie. Dit doet het door elk aspect van het evenementenproces te willen beheersen: van planning en ontwikkeling tot uitvoering; van horeca tot productie. En de ambitie stopt niet bij festivals. Met het eigen lockerbedrijf Joe Locker en publiekscateraar Fabulous Festival Food, strekt de expertise van This Is Live zich intussen uit tot horeca, zoals kon worden opgemeekt uit de recente opening van ‘Stadsoase’, een pop-up bar in Eindhoven.

Het wordt een echt marketingverhaal en het event is exclusief voor de aangesloten members van de NIMA Regio Zuid community, maar áls je het leuk en interessant lijkt eens te ervaren wat Team NIMA Zuid zoal organiseert is dit natuurlijk een buitenkansje. Mail Sebastiaan van Team NIMA om te zien of en hoe we je op de gastenlijst kunnen frommelen. Dit is immers je kans om een kijkje te nemen achter de schermen van de grootste evenementenorganisator van Zuid-Nederland, te leren van hun in-house horeca-, marketing-, projectmanagement- en productieteams, en te netwerken met andere marketing-heads uit de regio.

Programma

13.45 uur | Inloop

14.15 uur | Bedrijfspresentatie This Is Live Group door Luuk van Sliepenbeek, head of brand & partnerships en Janiek van der Palen projectmanager

15.00 uur | Marketing voor events door Lomme Valkeneers, head of marketing

16.00 uur | Marketing dilemma This Is Live Group

17.00 uur | Afsluiting gevolgd door een gezellige borrel

18.00 uur | Geniet van een heerlijk diner

luuk ros
Manager Merk & Media van NIMA bij NIMA

Binnen het Nederlands Instituut voor Marketing verantwoordelijk voor de het merkmanagement van NIMA, content (die we al dan niet in samenwerkingen met leden en derden publiceren) en verbindingsofficier richting pers en stakeholders. Ik was van 2018 tot 2024 Hoofdredacteur van Marketingfacts. Studeerde in 1995 af (hbo Communicatie) en werkte bij een aantal corporates (Albert Heijn, DaimlerChrysler/debitel en Praxis), bureaus (Van Oorschot, Coebergh), maar vooral bij B2B-vakmedia (Telecommerce, Tijdschrift voor Marketing, Marketingonline, MarketingTribune, Marketingfacts) en inmiddels dus bij de beroepsvereniging voor professionals in marketing. Marketing-nerd. Professional Consumer. Retailmarketing. Leest/luistert/kijkt alles wat los en vast zit over innovatie in marketing. Bedenker van de NIMA Marketing Day.

COMMUNITY
Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!