Think What You Think met 7UP

6 januari 2006, 07:30

Think What You Think met 7UP

Merken leggen je niets op, ze faciliteren of inspireren. Vanuit deze grondgedachte heeft interactief communicatiebureau Qi voor 7UP een nieuwe online campagne ontwikkeld: ‘Think What You Think’. Op www.7up.nl lopen allerlei verschillende mensen voorbij. Je ziet wat ze denken. Je kunt ook je eigen gedachten op hen loslaten waardoor grappige en vreemde situaties ontstaan. Fido Dido houdt er zo zijn eigen gedachtes op na, de zogenaamde Fidosophies.

Om bezoekers naar de site te trekken gaat men deels uit van de virale kracht van de campagne die moet ontstaan na online promotie op websites als Habbo Hotel, TMF en CU2. Verder komt er eind deze week (vandaag?) een MSN messenger tab. Daarnaast vind je in de kroeg nu al ondersteunende Boomerang cards.

Heb nog niet alle details van de campagne gezien maar voor wat ik heb gezien erg goed gedaan. Daarmee zet Qi wat mij betreft de reeks van spraakmakende campagnes voort waarmee ze het afgelopen jaar tal van SpinAwards wonnen.

Dat brengt mij eigenlijk bij de vraag waar de rest van de creatieve bureaus in Nederland blijven. Krijgen we dit jaar opnieuw een feestje van Qi of zijn er ook nog andere bureaus die spraakmakende campagnes kunnen maken? Aan die bureaus zou ik zeggen stuur in die campagne. Wil je voor een nieuwe campagne alvast de aandacht van je vakgenoten, tip ons en de Marketingfactslezers zullen met alle plezier hun ongezouten kritiek geven.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Phileas

    Geestig, ben benieuwd naar de doelgroep van deze campagne als je kijkt naar de figuren op de site icm het drankje zelf en de kanalen Habbo/CU2.


    6 januari 2006 om 08:28
    Martijn van Osch

    Detail: In FireFox doet de ‘Think’-functie op de openingspagina het niet en op de ‘Win what you think’-pagina doet de ‘Need a hint?’-functie het niet. In IE doen deze het wel….


    6 januari 2006 om 14:08
    harrold

    deze is dan toch echt niet voor de spinawards van deze keer maar voor de volgende!


    7 januari 2006 om 11:10
    Rocco

    @phileas

    deze campagne is gericht op jongeren tussen de 15-21 jaar met nadruk op 19 jarigen.

    @martijn

    met mijn ff doet ie het gewoon. wellicht gebruik je een oude versie.

    @mike

    fantastische campagne van fodafone, zie alleen wel hele duidelijke verschillen met Think What You Think. Kijk alleen al naar de instant interactiviteit

    De online promotie start overigens morgen!


    9 januari 2006 om 12:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!