Think What You Think met 7UP

Think What You Think met 7UP

Think What You Think met 7UP

Merken leggen je niets op, ze faciliteren of inspireren. Vanuit deze grondgedachte heeft interactief communicatiebureau Qi voor 7UP een nieuwe online campagne ontwikkeld: ‘Think What You Think’. Op www.7up.nl lopen allerlei verschillende mensen voorbij. Je ziet wat ze denken. Je kunt ook je eigen gedachten op hen loslaten waardoor grappige en vreemde situaties ontstaan. Fido Dido houdt er zo zijn eigen gedachtes op na, de zogenaamde Fidosophies.

Om bezoekers naar de site te trekken gaat men deels uit van de virale kracht van de campagne die moet ontstaan na online promotie op websites als Habbo Hotel, TMF en CU2. Verder komt er eind deze week (vandaag?) een MSN messenger tab. Daarnaast vind je in de kroeg nu al ondersteunende Boomerang cards.

Heb nog niet alle details van de campagne gezien maar voor wat ik heb gezien erg goed gedaan. Daarmee zet Qi wat mij betreft de reeks van spraakmakende campagnes voort waarmee ze het afgelopen jaar tal van SpinAwards wonnen.

Dat brengt mij eigenlijk bij de vraag waar de rest van de creatieve bureaus in Nederland blijven. Krijgen we dit jaar opnieuw een feestje van Qi of zijn er ook nog andere bureaus die spraakmakende campagnes kunnen maken? Aan die bureaus zou ik zeggen stuur in die campagne. Wil je voor een nieuwe campagne alvast de aandacht van je vakgenoten,  tip ons en de Marketingfactslezers zullen met alle plezier hun ongezouten kritiek geven.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Geestig, ben benieuwd naar de doelgroep van deze campagne als je kijkt naar de figuren op de site icm het drankje zelf en de kanalen Habbo/CU2.

    geplaatst op
  • Detail: In FireFox doet de 'Think'-functie op de openingspagina het niet en op de 'Win what you think'-pagina doet de 'Need a hint?'-functie het niet. In IE doen deze het wel....

    geplaatst op
  • Concept lijkt erg op die van een recente Vodafone campagne uit Engeland. Zie http://vodafonemayfly.co.uk/

    geplaatst op
  • deze is dan toch echt niet voor de spinawards van deze keer maar voor de volgende!

    geplaatst op
  • @phileas
    deze campagne is gericht op jongeren tussen de 15-21 jaar met nadruk op 19 jarigen.

    @martijn
    met mijn ff doet ie het gewoon. wellicht gebruik je een oude versie.

    @mike
    fantastische campagne van fodafone, zie alleen wel hele duidelijke verschillen met Think What You Think. Kijk alleen al naar de instant interactiviteit

    De online promotie start overigens morgen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.