The Seven Habits of (online) Success

29 juli 2005, 11:17

Via iMediaconnection kwam ik een interessant artikel tegen over de 7 regels voor een effectieve online campagne.

Veel is bekend terrein, maar kan nooit kwaad ze nog even top-of-mind te krijgen.

De regels zijn de volgende:

1) Begrijp je doelstellingen, begrijp hoe je ze moet bereiken en duik er vol overgave in.

2) Advertenties zijn verkoopinstrumenten, gebruik ze niet naar mensen toe die toch niet kopen

3) Wees efficient met je resources. Met de huidige technologie en technieken is er geen excuus om waste te creeeren.

4) Pas je advertentie aan op je aanbieding en doelgroep.

5) Zoekmachinemarketing werkt! gebruik het!

6) Meet de resultaten op alle mogelijke manieren

7) Nooit stoppen met jezelf te verbeteren. Blijven analyseren en optimaliseren zorgen elke keer voor een maximaal effect.

Tja, een hoop inkoppertjes natuurlijk, maar regel 4 zie ik nog te vaak ontbreken bij een hoop online (ook offline trouwens) campagnes. Voor het volledige artikel: hier

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!