The MySpace Generation

3 december 2005, 07:38

The MySpace GenerationZe leven online, ze spelen online, ze kopen online en hun invloed neemt explosief toe. We hebben het over de myspace generation. Dit is de openingszin van de coverstory deze week in Businessweek over online communities zoals myspace.com.

Naast het cover artikel is er een podcast en een aantal extra artikelen over het onderwerp.

Over welke communities hebben we het? Wie zijn de gebruikers van deze communities? Waarom zijn ze zo succesvol en lijken com-munities als Friendster te falen? En waarom lijkt P&G wel succesvol in MySpace en niet met character blogs als Sparkle Body Spray (dat inmiddels niet meer bestaat als blog)? Hoe kunnen marketeers op een goede manier gebruik maken van deze communities? Absolute aanrader voor alle marketeers die zich (mede) richten op jongeren!

Lode Broekman, nog bedankt voor deze tip en heel veel succes met je nieuwe weblog Propaganda!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    lbroekman

    Hoi Marco,

    graag gedaan en jij ook dank voor de referentie!


    5 december 2005 om 10:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!