Targeting steeds populairder

Targeting steeds populairder

Online marketeers maken in hun online campagnes steeds meer gebruik van targetingtechnieken en rich media. Dit volgens DoubleClick.

Het Amerikaanse online advertisingbureau onderzocht in het derde kwartaal van dit jaar 144 miljard online uitingen van Doubleclick-clienten. De meerderheid van de uitingen bleek doel(groep)gericht, het aantal rich media-uitingen groeide met 34 procent in vergelijking tot het eerste kwartaal van dit jaar.

73 procent van alle campagnes bevatte ??n of andere vorm van targeting. Marketeers kochten vooral steekwoorden in bij zoekmachines en deden aan contenttargeting op specifieke sites (82 procent). Geografische targeting werd minder gebruikt; 12 procent. Targeten op dagdelen gebeurde in 3 procent van alle gevallen. Slechts een vierde van alle uitingen werd verkocht op run-of-network. Eveneens een vierde van alle online uitingen maakte gebruik van rich media.
DoubleClick onderzocht tevens de doorklikpercentages en kwam in de rich media-gevallen uit op 2,7 procent in het derde kwartaal van 2003, een kleine stijging ten opzichte van het eerste kwartaal (2,5 procent). Uitingen zonder rich media zakten naar 0,27 procent als percentage van alle doorkliks, van 0,4 procent in het eerste kwartaal.

Het populairste formaat blijft de 468 x 60 banner, dit formaat werd bij bijna 50 procent van alle uitingen gebruikt. Tweede plek werd ingenomen door de 120 x 600 skyscraper (6.3 procent), gevolgd door een groter formaat banner, de zogenaamde large rectangle (1,3 procent).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.