Een opmerkelijke vorm van samenwerking ontstaat uit de combinatie TalpaTV en C&A. Niet geremd door traditionele opvattingen over advertising heeft Talpa kledingsyndicaat C&A voorgesteld ‘Het Weer’ te non-spotten met kleding van het bedrijf. De ene dag het weervrouwtje de andere dag het weermannetje. De crux van het verhaal? Een dag na de presentatie hangt de betreffende kleding in de etalages van C&A. Gisteren gezien bij Talpa?
Talpa neemt risico en deelt eventueel mee in de opbrengsten uit verkoop van de betreffende kledingstukken door C&A. Leuk, maar zouden Talpa en C&A ook een presentatie van het weer in lingerie of boxershort overwegen? Men doet zoiets wel al in de winkels van C&A bij onze oosterburen.
Een vooruitstrevend idee en feitelijk een vorm van crossmedia waarbij TV en de presentatie van het weer op TV en de exhibitie in etalages van C&A een grappige cross-over vormen. Nu nog een narrow casting schermpje in de winkels en etalages van C&A met onder meer het weerhuisje (en promo’s) van Talpa daarop en hop, crossmediaal effect ook richting Talpa gegarandeerd?